Objectius:
Aquest concurs pretén fomentar la creativitat de l’alumnat. Veiem la fotografia com una eina útil per interpretar la vida real i el seu entorn més immediat i comunicar-ho a la comunitat educativa.
Amb aquesta activitat es potencia també l’ús de les noves tecnologies i concretament les competències comunicatives, metodològiques i personals.
Bases:
-
Cada alumne/a participant presentarà una fotografia en paper fotogràfic mida entre 15×20 i 18×24 cm en un sobre tancat signat amb pseudònim i curs.
Darrera de la fotografia també caldrà posar pseudònim i curs.
Dins d’aquest sobre introduireu també un altre sobre en el que hi haurà un paper amb el nom i cognoms de l’alumne/a, nivell i grup tutoria el pseudònim
utilitzat; aquest sobre també el tancareu.
-
Les fotografies han de ser realitzades per l’alumne/a en el entorn proper (Comarca) amb qualsevol dispositiu: càmera, mòbil, tableta.
-
La presa de fotografies haurà d’estar d’acord amb el codi ètic d’AEFONA, consultable a: http://www.fonamad.org/recordemos-el-codigo-etico-del-fotografo-de-naturaleza/
i el de http://imagenenaccion.org/codigo-etico-para-el-uso-de-las-imagenes/.
-
De cada una de les fotografies es valorarà cada un dels ítems següents:
• La relació matemàtica amb l’entorn.
• Aspectes relatius a l’entorn de la comarca del Garraf i al seu patrimoni natural.
• Qualitat tècnica.
• Qualitat artística.
-
El jurat estarà format per l’AMPA, professorat del claustre de l’Institut i fotògrafs aficionats.
-
Els participants cedeixen els drets de publicació de les fotografies a l’Institut Xaloc, que podran ser reproduïdes en catàlegs, cartells o qualsevol suport de promoció del concurs citant l’autor. L’Organització podrà disposar de les obres presentades, amb la finalitat de divulgar, sense ànim de lucre, el concurs de l’Institut.
-
Dimecres 30 d’octubre d’enguany, es lliuraran els premis, un per nivell educatiu, dins dels actes previstos per la jornada.
-
La participació en aquest concurs suposa l’acceptació d’aquestes bases.
-
L’entrega serà el dilluns 28 d’octubre durant l’hora TP als tutors TP.
Aquesta activitat formarà part de la nota de matemàtiques, i avaluarà les competències següents:
-
Competència personal i social 4: participació en la vida del centre.
-
STEM: Competència 8: Identificar les matemàtiques aplicades en situacions properes i cercar situacions relacionades amb idees matemàtiques concretes.