Concurs de fotografia matemàtica de l’entorn

Objectius:

Aquest concurs pretén fomentar la creativitat de l’alumnat. Veiem la fotografia com una eina útil per interpretar la vida real i el seu entorn més immediat i comunicar-ho a la comunitat educativa.

Amb aquesta activitat es potencia també l’ús de les noves tecnologies i concretament les competències comunicatives, metodològiques i personals.

Bases:

1. Cada alumne/a participant presentarà una fotografia en paper fotogràfic mida entre 15×20 i 18×24 cm en un sobre tancat signat amb pseudònim i curs.

Darrera de la fotografia també caldrà posar pseudònim i curs.
Dins d’aquest sobre introduireu també un altre sobre en el que hi haurà un paper amb el nom i cognoms de l’alumne/a, nivell i grup tutoria el pseudònim

utilitzat; aquest sobre també el tancareu.

1. Les fotografies han de ser realitzades per l’alumne/a en el entorn proper (Comarca) amb qualsevol dispositiu: càmera, mòbil, tableta.

2. La presa de fotografies haurà d’estar d’acord amb el codi ètic d’AEFONA, consultable a: http://www.fonamad.org/recordemos-el-codigo-etico-del-fotografo-de-naturaleza/

i el de http://imagenenaccion.org/codigo-etico-para-el-uso-de-las-imagenes/.

1. De cada una de les fotografies es valorarà cada un dels ítems següents:

La relació matemàtica amb l’entorn.

Aspectes relatius a l’entorn de la comarca del Garraf i al seu patrimoni natural.

Qualitat tècnica.

Qualitat artística.

1. El jurat estarà format per l’AMPA, professorat del claustre de l’Institut i fotògrafs aficionats.

2. Els participants cedeixen els drets de publicació de les fotografies a l’Institut Xaloc, que podran ser reproduïdes en catàlegs, cartells o qualsevol suport de promoció del concurs citant l’autor. L’Organització podrà disposar de les obres presentades, amb la finalitat de divulgar, sense ànim de lucre, el concurs de l’Institut.

3. Dimecres 30 d’octubre d’enguany, es lliuraran els premis, un per nivell educatiu, dins dels actes previstos per la jornada.

4. La participació en aquest concurs suposa l’acceptació d’aquestes bases.

5. L’entrega serà el dilluns 28 d’octubre durant l’hora TP als tutors TP.

Aquesta activitat formarà part de la nota de matemàtiques, i avaluarà les competències següents:

• Competència personal i social 4: participació en la vida del centre.

• STEM: Competència 8: Identificar les matemàtiques aplicades en situacions properes i cercar situacions relacionades amb idees matemàtiques concretes.

apren-a-mirar