Sol·licituds, certificats i convalidacions

A l’Institut Vilablareix es poden sol·licitar diferents documents, certificats i convalidacions tals com:

SOL·LICITUDS

Sol·licitud genèrica: Sol·licitud genèrica.pdf

Reclamació/ Queixa/ Suggeriment: Reclamacio-Queixa-Suggeriment.docx

CERTIFICATS

• Certificat d’acreditació del nivell de català:
    • Documentació a lliurar al centre (en el cas de no ser EX Alumne/a):
        • DNI
        • Historial acadèmic primària i secundària
        • Sol·licitud del centre
    • Document per sol·licitar el reconeixement: Sol·licitud certificat C1 Català.pdf
  • Certificat d’escolarització i/o matrícula a l’institut
  • Certificat de notes
  • Certificat de notes mitjana per entrar a la universitat

CONVALIDACIONS

• MÚSICA:
      • Tot alumnat que cursi la matèria de música al Conservatori o a una escola professional autoritzada pel Departament d’Educació de Catalunya pot demanar el reconeixement de la matèria.
        Quina càrrega horària setmanal té l’alumne al centre extern?
        Cursa entre 3 i 4 hores. Cursa 4h o més .
        L’alumne pot convalidar… 1)  Matèries optatives de 1r i 3r ESO.

2) Una matèria optativa específica de 4rt d’ESO (fins un màxim de 2h setmanals).

1) Matèria de música (matèria comuna de 1r o 3r ESO)

2) Matèries optatives de 1r a 3r d’ESO (màxim 4 hores).

3) Una matèria optativa específica de 4rt d’ESO.

• NORMATIVA GENCAT: Requisits per a la convalidació d’estudis d’ESO amb estudis de música: ESO_Música.pdf

• DANSA:
      • Tot l’alumnat que cursi estudis de dansa en conservatoris, centres professionals o escoles de dansa autoritzades, pot sol·licitar la convalidació o el reconeixement de matèries d’ESO en els termes que s’indiquen en aquest document.
      • Quina càrrega horària setmanal té l’alumne al centre extern?
        Cursa entre 5 i 7 hores. Cursa 7h o més.
        L’alumne pot convalidar… 1)  Educació física.

1) Educació Física.

2) Les matèries optatives de primer a tercer curs d’ESO (2 hores setmanals per curs).

3) Una matèria optativa de quart curs d’ESO (fins a un màxim de 4 hores setmanals).

• ESPORTS:
        • Els alumnes amb dedicació significativa a l’esport avalada pel Consell Català de l’Esport, matriculats en centres que no siguin centres educatius d’especial atenció a la pràctica esportiva, poden sol·licitar que els reconegui la matèria Educació Física.
        Cursa 9h o més.
        L’alumne pot convalidar… 1) Educació Física.

• Sol·licitud per emplenar les famílies: Sol·licitud_Esports_ESO.pdf
        • Certificat del Consell Català de l’Esport (els alumnes poden obtenir aquest certificat quan siguin esportistes que figuren en el programa de tecnificació ARC de la federació catalana corresponent).
        • NORMATIVA GENCAT: Requisits per a la convalidació d’estudis d’ESO amb estudis d’esports: ESO_Normativa Esport.pdf

BATXILLERAT

• MÚSICA:
      • Tot alumnat de batxillerat que cursi la matèria de música al Conservatori, en un centre professional o a una escola professional autoritzada pel Departament d’Educació de Catalunya pot demanar el reconeixement de la matèria.
      • Quina càrrega horària setmanal té l’alumne al centre extern?
        1r Batxillerat (4h o més) 2n Batxillerat (4h o més)
        L’alumne pot convalidar… 1)  Matèries optatives (màxim 6h setmanals). 1) Matèria de música (màxim de 4h setmanals).

• DANSA:
        • Tot l’alumnat que cursi estudis de dansa en conservatoris, centres professionals o escoles de dansa autoritzades, pot sol·licitar la convalidació o el reconeixement de matèries de Batxillerat en els termes que s’indiquen en aquest document.
        • Quina càrrega horària setmanal té l’alumne al centre extern?
          Cursa entre 7h a 10h.  Cursa 11h o més.
          L’alumne pot convalidar… 1)  Educació física.

1)  Educació física.

2) Matèries de la franja d’optatives fins a un màxim de 4h setmanals.

• ESPORT:
            • Els alumnes de Batxillerat amb dedicació significativa a l’esport avalada pel Consell Català de l’Esport i matriculats en centres que no pertanyen als centres educatius especial atenció a la pràctica esportiva, poden sol·licitar el reconeixement de la matèria d’Educació Física i de les matèries específiques.
            • L’alumne pot convalidar… 1) Educació Física.

2) De dues franges de matèries optatives (6h) de primer o bé de la franja de matèries optatives de segon curs (4h).

• Sol·licitud per emplenar les famílies: Sol·licitud_Esports_BATX.pdf

• EOI:
        • Els i les alumnes que cursen el batxillerat i, al mateix temps, una segona llengua estrangera en una​ escola oficial d’idiomes (EOI) poden sol·licitar la convalidació de matèries optatives.
        • Per poder sol·licitar el reconeixement esmentat cal complir alguna de les condicions següents:
          • ​Es cursa a l’EOI amb el nivell B2 o superior una segona llengua estrangera que ofereix el centre.
          • Es cursa a l’EOI una llengua estrangera que no ofereix el centre.
            1r Batxillerat 2n Batxillerat
            L’alumne pot convalidar… 1) Matèries de la franja d’optatives fins a un màxim de 6h setmanals. 1)  Matèries de la franja d’optatives fins a un màxim de 4h setmanals.

Segons cada documentació per beneficiar-se de la subvenció s’han d’enviar a la secretaria del centre (secretaria@insvilablareix.cat) indicant en l’assumpte del missatge “CONVALIDACIÓ MÚSICA ESO”.

Poseu-vos en contacte amb el centre per demanar més informació.