Convocatòria d’ajuts per a l’alumnat amb necessitats educatives especials curs 2020-2021

Per al vostre coneixement, us informem que el passat 8 d’agost es va publicar l’extracte de la Resolució de 31 de juliol de 2020, de la “Secretaria de Estado de Educación” que convoca ajuts per a l’alumnat amb necessitat específica de suport educatiu per al curs acadèmic 2020-2021.
D’acord amb les bases de la convocatòria, la sol·licitud es tramita per via telemàtica.

Per a la tramitació de la sol·licitud, el/la sol·licitant ha d’accedir a la pàgina web: www.becaseducacion.gob.es, on s’ha de donar d’alta com a usuari/ària per poder fer el tràmit telemàtic. Una vegada el/la sol·licitant ha omplert la sol·licitud l’ha d’imprimir en format “.pdf” per tal de signar tots els apartats. Després l’ha d’entregar al centre escolar, adjuntant la documentació necessària, la qual heu de comprovar que estigui correcta.

DOCUMENTACIÓ QUE S’HA D’ADJUNTAR A LA SOL·LICITUD:

• DNI/NIE del sol·licitant
  • DNI/NIE de tots els membres de la unitat familiar majors de 14 anys i que consten a la declaració de la renda de l’any 2019. El passaport no és un document vàlid.
  • Fotocòpia del carnet de família nombrosa expedit amb data anterior al 31 de desembre de 2019.
  • Fotocòpia del carnet de família monoparental expedit amb data anterior al 31 de desembre de 2019.
  • Fotocòpia del compte corrent de l’alumne/a, que obligatòriament n’ha de ser el titular o co-titular.
  • En cas que l’alumne/a no tingui DNI/NIE, el pare, mare o tutor legal ha d’autoritzar el centre escolar a percebre l’import de la beca i adjuntar la fotocòpia del compte corrent de l’escola o de l’institut on s’ha d’ingressar la beca.
  • En cas que l’alumne/a estigui tutelat per la Generalitat de Catalunya, cal adjuntar la fotocòpia de la Resolució de la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència.
  • Si l’alumne/a disposa del certificat de discapacitat emès per l’òrgan competent (ICASS) que acrediti el grau de minusvalidesa i/o tipus de discapacitat, cal adjuntar-lo. Únicament els sol·licitants que hagin obtingut l’ajuda o subsidi en el curs passat 2019-2020, queden dispensats en el curs 2020-2021, de la presentació d’aquest certificat.

CERTIFICACIONS QUE CAL OMPLIR DE LA SOL·LICITUD

• A l’apartat A) de la sol·licitud, corresponent a la certificació del secretari/ària o director/a del centre educatiu on està matriculat l’alumne, és obligatori especificar si l’alumne està matriculat en un centre ordinari, específic o bé ordinari amb UUEE.
  • A l’apartat B) l’EAP obligatòriament ha d’especificar el tipus de necessitat que presenta l’alumne/a: discapacitat, trastorn greu de conducta, TDAH, transtorn de l’espectre autista (TEA) i alta capacitat, així com també el tipus de reeducació que sol·licita: pedagògica, llenguatge, o les dues; o programa específic per alumnes amb alta capacitat i omplir els diferents apartats de l’informe específic, firmar-lo i posar-hi el segell. (En el cas del TEA, cal aportar el certificat mèdic dels serveis de salut sostinguts amb fons públics)
  • A l’apartat D) el professional que realitza les sessions de reeducació pedagògica i/o llenguatge a l’alumne/a, ha d’estar col·legiat, ha d’omplir els diferents apartats de la memòria i firmar obligatòriament l’apartat de la declaració responsable. També ha d’adjuntar a la sol·licitud de beca, la fotocòpia del DNI i la targeta de col·legiat/da. Els professionals que realitzin les sessions del programa específic d’altes capacitats, no és necessari que formalitzin l’apartat de la declaració responsable.

TERMINI DE PRESENTACIÓ:

– El termini de presentació de les sol·licituds en el centre escolar per part del/la sol·licitant, finalitza el 30 de setembre de 2020 (inclòs).