Halloween a la SIEI

Els alumnes de la SIEI han fet un taller de màscares de guix i gastronomia temàtica.

Una setmana abans de la festivitat de Tot Sants i Halloween varen decidir organitzar un tast de plats terrorífics: “Dits amputats”, “Entrepans de taüts”, “Magdalenes sagnants”, etc. La decoració també va anar a càrrec dels alumnes.

El resultat va ser terroríficament positiu i divertit. Tant, que ja estem pensant en la propera jornada gastronòmica de la SIEI.

Renovació Consell Escolar

Avui, 5 de novembre, comença el procés de renovació parcial de membres del consell escolar.
En el sector de professorat hi haurà TRES vacants. També hi ha renovació per part del sector alumnat i famílies, amb una vacant en cada sector.
La data límit de presentació de candidatures és el divendres 16 de novembre i el dia de les eleccions serà el 26 de novembre (ja rebreu oportunament la convocatòria).
Així que ja ho sabeu! Animeu-vos a presentar la vostra candidatura.

+ Informació.

Família i escola·Consell Escolar·Gencat.

El Banc de Sang necessita doblar les donacions de 0 negatiu durant aquesta setmana

Les pluges dels darrers dies i un seguit de caps de setmana llargs han fet que les reserves de sang, especialment del grup 0 negatiu, estiguin en un nivell baix.

Aquesta sang es pot transfondre a qualsevol receptor, sigui quin sigui el seu grup, i es fa servir molt en cas d’emergència, quan no hi ha temps per comprovar el grup sanguini de l’accidentat.

Malauradament, menys del 7% dels catalans té sang del grup 0 negatiu.

Avui a les neveres del Banc de Sang hi ha unes 200 bosses de sang 0- i l’òptim seria que n’hi haguessin unes 600. Per això, aquesta setmana calen uns 800 donant del grup 0-, el doble dels necessaris en una setmana normal.

Per remuntar les reserves de 0-, el Banc de Sang ha engegat una campanya informativa als hospitals i està avisant els donants habituals d’aquest grup per informar-los de la situació.

En aquest web es poden consultar els punts més propers on donar sang.

www.donarsang.gencat.cat/ca/vull-donar

Donant universal

Com que la sang del grup 0- la pot rebre qualsevol malalt, sigui quin sigui el seu grup sanguini, a les persones d’aquest grup se les anomena donants universals.

La sang és una característica que s’hereta, igual que el color dels ulls. Des del Banc de Sang es convida totes les persones que siguin 0- a que donin sang i ho facin acompanyades d’un familiar, ja que pot ser que també tingui aquest grup.

Concurs APILO

Ens han fet arribar el diploma de participació al concurs APILO. Recollida de piles i bateries.
Cada curs aconseguim augmentar el nombre de kg recollits. Aviat començarà la recollida d’aquest curs.

Projecte CAMBRIDGE

El passat dilluns 24 de setembre, a les 18:00h, van tenir lloc dos esdeveniments importants relacionats amb el Projecte Cambridge. D’una banda, es va fer la cerimònia de lliurament de títols Cambridge als alumnes que van aprovar els exàmens el passat dissabte 9 de juny. De l’altra banda, es va fer seguidament la reunió informativa amb motiu de la preparació de l’alumnat per als exàmens oficials de Cambridge English.
La Susanna Goy, com a coordinadora del projecte, va donar la benvinguda a alumnes i famílies.
Tot seguit, va adreçar als alumnes unes paraules de felicitació i agraïment en anglès. La directora Elena Herberg i la Susanna van fer pujar els alumnes de Breda i  d’Hostalric a l’escenari, on els alumnes van recollir els títols. Es van lliurar 15 títols del nivell KET, 9 del PET i 4 del FCE. La Susanna va presentar el nou professor que s’incorpora al projecte a la seu de Breda: l’Albert Serramontmany.
En acabar aquest acte, Sarah Edge i Margo Shepherd, com a responsables dels exàmens Cambridge, van explicar com es duria a terme el projecte aquest curs així com també el format d’aquestes proves.
Des del departament de llengües estrangeres, ens sentim molt complaguts amb els resultats obtinguts (94% d’aprovats). Seguirem treballant per ajudar el nostre alumnat a millorar el seu nivell d’anglès. It’s always a great pleasure to teach students who excel in their work. Congratulations and keep up with the good work.

Àlbum de fotos

Gimcana Fira Sant Miquel 2018

El passat dissabte 29 de setembre es fa realitzar la 3a edició de la gimcana.

El primer premi va ser per al grup Stupendus, el segon premi per Nyque format per les alumnes Blanca, Eva, Mirka, Carla, Georgina i Hiba. I el tercer premi per l’equip Shone Friends, format per les alumnes Lucero, Mireia, Júlia M., Júlia T. i Ivet.

Moltes felicitats a tots els participants. Us esperem en la propera edició.

Primeres elaboracions del CFGM Elaboració d’aliments

L’alumnat de cicle ha començat a elaborar els menús per al professorat i els esmorzars per professorat i alumnat. També han participat en el Dia del Turisme a Massarach.

Alumnat de segon en el Dia del Turisme
Primer menú d’aquest curs 18-19. Escalivada amb formatge de cabra, cassoleta de botifarra esparracada amb bolets, i macedònia.

Àlbum de fotos