Com és la vida a bord a la Transat?

Com és la vida a bord a la Transat?

El 20 d’octubre passat, al gimnàs de l’Institut Vescomtat de Cabrera d’Hostalric, va tenir lloc una conferència sobre la Mini Transat, organitzada pels professors de l’assignatura de Projectes, per un ex regatista que es diu Albert i la Núria, que és tècnica del Museu Marítim de Barcelona. En aquesta conferència ens van parlar sobre com és el dia a dia en aquesta travessia.

 

Ens van explicar la rutina dels regatistes al vaixell, com per exemple que dormen entre 15-30 minuts a estones, quan es desperten han de controlar que tot estigui bé i tornen a dormir una altra vegada. Al vaixell ho tenen tot molt ben organitzat, porten el menjar dividit per dies, perquè han de fer una dieta equilibrada, el seu menjar ha de ser envasat, conservat en llaunes o liofilitzat. A més, porten 90 litres d’aigua per cuinar i beure. Per dutxar-se fan servir l’aigua del mar i després es posen productes per protegir la pell de la sal marina. Per netejar la roba fan servir l’aigua de la pluja, per tant si no plou no poden netejar-la amb aigua dolça. També ens van parlar del tipus de roba diferent que porten, tèrmiques, polars, jaquetes, armilla salvavides i diversos tipus de vestits per a la pluja. Els vestits per a la pluja tenen com una palleta per poder inflar-los. També porten eines i diverses veles de recanvi per si hi ha molt de vent i se’n trenca una poder arreglar-la.

 

A la regata hi ha dos tipus de vaixells el Proto que és el vaixell més car i més ràpid perquè està fet de fibra de carboni i la seva quilla és basculant. D’altra banda, el Sèrie és més econòmic perquè està fet de fibra de vidre i la seva quilla és fixa. Utilitzen energies renovables sobretot les plaques solars. L’energia que aconsegueixen aquestes plaques, la utilitzen per al GPS i altres tecnologies que serveixen per millorar el seu rendiment durant la carrera. Els regatistes no es poden comunicar però si volen, poden retirar-se de la competició, tot i que significa que hauran perdut el desafiament.

Per entrar a les curses calen uns requisits específics com: entrenar-se per poder ser més àgil i resistent; necessiten fer una regata de prova de mil milles o haver fet una regata oficial de mil cinc-centes milles i un curs de supervivència al mar. A més, han de tenir preparació mèdica (primers auxilis) i saber de mecànica per poder reparar els danys superficials del vaixell. Per poder comprar vaixells i materials necessiten molts diners, però si ets molt bo t’ho poden pagar tot per patrocinant-te.

 

La ruta que fan comença a França, al poble de Sables d’Olonne, fan parada a Santa Cruz de la Palma i la ruta acaba a Saint François, a l’illa de Guadalupe. Aquest any l’Institut Vescomtat de Cabrera d’Hostalric ha apadrinat un regatista Argentí anomenat Federico Norman.

 

Els alumnes de 2n d’ESO del Vescomtat de Cabrera d’Hostalric

 

#canaldereporters #premsareporters #esport #CR22dies22peus