Jocs Florals, Setmana de poesia de Barcelona i Fira Literal

Enguany ens hem proposat de treballar la literatura, i la poesia concretament, de manera activa i implicada amb l’entorn, les poetes i les activitats que ens proposa el barri i la ciutat, a més d’arrelats a la nostra cultura pròpia.

D’entrada a segon d’ESO, participant al programa Poètiques barcelonines, acompanyats a l’aula per la poeta Raquel Santanera, que ens ha anat acostant a la creació i a la recitació. Ja en vam poder gaudir d’una mostra als Jocs Florals escolars i posteriorment en el marc de la setmana de poesia de Barcelona, en la qual alguns dels nostres alumnes van fer gala de la sensibilitat i les eines recitatives que han adquirit, acompanyats per altres escoles i pels poetes Josep Pedrals i Anna Pantinat.

Els Jocs Florals de l’escola el dia de Sant Jordi també van ser tota una festa, preparats i conduïts per una bona colla d’alumnes de l’escola: els integrants de les comissions de festes i de biblioteca de primer, alumnes que ens van explicar la llegenda de Sant Jordi i allò què els fa rumiar, els qui van recollir premis o que els van lliurar i alumnes que van tocar acompanyant el recital, amb una gran implicació. Va ser una festa preciosa, en què tots plegats vam recordar la importància de la paraula, com a eina de plaer, com a arma llancívola, com a via d’expressió, com a nexe de la comunitat, per fer-nos més llestos i més lliures. La festa va acabar ballant entre llibres i roses. Es va demostrar una gran qualitat literària tant ens els participants com en els guanyadors, fins i tot l’alumna de segon Nayara Panizza va guanyar després els Jocs Florals del districte de Sant Andreu amb el poema “Desrealització”, enhorabona!

I no s’acaba aquí, recentment hem gaudit al recinte de la Fabra i Coats, de la fira Literal, la fira d’idees i llibres radicals, i per això hem comptat a l’aula amb una xerrada sobre llibres i sostenibilitat ambiental, a càrrec dels editors de Pol·len Edicions. La literatura és contemplació però també acció al Vapor del Fil!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *