CASTAWEEN?

CASTAWEEN?

La Castanyada és una festivitat tradicional catalana que se celebra la nit del 31 d’octubre, on es mengen castanyes, moniatos i panellets, i es beu moscatell. També se sol fer un sopar en família o amb amics. És una festivitat amb arrels religioses cristianes, però actualment se celebra més com una tradició cultural i gastronòmica.

Els estudiants de 1r i 2n de BAT i 4t d’ESO de l’Institut Torreforta venen castanyes per recaptar fons per al seu viatge de final de curs. Aquesta iniciativa els ajudarà a aconseguir una petita part dels diners per poder gaudir d’un viatge inoblidable en acabar l’any escolar. Esperem que la comunitat doni suport a aquesta noble causa i els desitgi molta sort en la seva emprenedoria.

Halloween és una celebració que s’origina a la cultura anglosaxona i que ha estat adoptada per molts països, inclosa Catalunya. Se celebra la nit del 31 d’octubre, i moltes persones es disfressen de personatges terrorífics o de fantasia, i surten als carrers a demanar dolços. Tot i que no és una festa tradicional catalana, molts joves i infants la celebren, i s’organitzen festes i activitats temàtiques a molts llocs. 

Els estudiants de 1r i 2n d’ESO de l’Institut Torreforta han celebrat Halloween de manera molt creativa i divertida. A l’assignatura d’anglès, han tingut la tasca de decorar les portes de les aules amb temàtiques terrorífiques. Els estudiants han demostrat la seva habilitat artística i la seva capacitat per treballar en equip en crear escenaris esgarrifosos plens de carabasses, fantasmes i esquelets. Aquesta activitat no només n’ha fomentat la creativitat, sinó també la capacitat per expressar-se en anglès. Quina manera tan emocionant de celebrar Halloween!!!

3r d’ESO visita el CosmoCaixa

Data de la sortida: 3 de novembre.

Assignatura: F i Q (Física i Química).

Professorat: Amparo Hernandis, Joan Berga, Maite Gironès, Òscar Gregori i Vanessa Villaplana.

Preu: 5 € 

Els alumnes de 3r d’ESO van anar d’excursió el passat 3 de novembre al CosmoCaixa de Barcelona. La sortida va ser organitzada per l’assignatura de F i Q (Física i Química) i van visitar el museu de la ciència anomenat CosmoCaixa, un museu amb moltes experiències pràctiques i sensorials. El cost d’aquesta excursió va ser de 5€ per alumne.

Hem preguntat a la subdelegada de 3r D, Emma Pérez, entrevistada per la Rebeca, l’Andrés i la Lucía i va dir que la seva experiència va ser inoblidable, li va agradar molt i va ser molt interessant. Va dir que hi tornaria segur. Va explicar que en la visita van veure animals, sobretot aquàtics, van fer diversos experiments i van visitar l’exposició, on van poder veure fòssils de dinosaures, entre altres coses.

Els de 3r van de ruta

Dia: 9 d’octubre

Assignatura: E.F. (educació física)

Professorat acompanyant: Dafne Fortea, Josep Gisbert, Joan Berga, Isaac Marco i Sara Godó.

Hem preguntat a l’alumnat de 3r C, en concret a la seva subdelegada Paula Muñoz, perquè ens expliqui com ha estat la sortida que han fet els 3rs d’ESO el passat 9 d’octubre. L’excursió va ser organitzada per l’assignatura d’educació física i consistia en fer una ruta a peu per les muntanyes del Montsant, que estan situades a 75,5 km de l’institut, a les comarques del Priorat, al sud-oest de Catalunya.

El cost d’aquesta excursió va ser gratuït, gràcies a la subvenció europea PMOE-PROA+. La Paula ens va explicar que la seva experiència havia sigut molt bonica, que a la classe li havia agradat fer la ruta i que va ser molt interessant conèixer paisatges i llocs naturals molt a prop d’on vivim i desconeguts per l’alumnat. 

Article redactat per la Rebeca, l’Andrés i la Lucía.

Informe PISA: millores per al curs vinent

Segons l’informe PISA 2023, s’ha observat una disminució en el nivell de l’aprenentatge a Espanya (en especial a Catalunya). En resposta a aquesta situació, els alumnes de 4t d’ESO de l’Institut Torreforta hem realitzat propostes amb l’objectiu de millorar l’aprenentatge de les matemàtiques i la lectura en català. El nostre objectiu és contribuir a reforçar aquestes assignatures, donant idees i suggeriments per a pujar el nivell educatiu i promoure un millor rendiment acadèmic. 

A continuació, presentem les idees dels alumnes per a millorar la lectura en català:

  1. Que cada alumne pugui triar un llibre per a llegir a classe, tenint en compte els seus gustos i preferències, presentant l’argument per a fomentar la lectura i l’interès per la lectura i així votar quins es llegiran.
  2. Considerem que el temps que tenim per a la lectura, que actualment és de mitja hora, és insuficient per a poder concentrar-nos adequadament en la lectura. Ens agradaria proposar l’extensió d’aquest temps a 45 minuts per a poder gaudir més de la lectura i concentrar-nos de manera més completa en els llibres que estem llegint.
  3. Proposem que els alumnes triïn els llibres de la biblioteca, ja que han de ser conforme als nostres gustos per a fomentar l’interès per la lectura.
  4. Proposem poder triar el que llegim, ja sigui revistes o diaris locals, perquè s’adapti als nostres interessos i ens motivi a mantenir-nos informats de manera rellevant.

A continuació, presentem les idees dels alumnes per a millorar l’aprenentatge de matemàtiques:

  1. Creiem que el desdoblament és una bona opció per a millorar les classes de matemàtiques.
  2. És beneficiós treballar amb llibres físics que continguin teoria per a millorar l’aprenentatge.
  3. Pensem que seria més just si hi hagués més temps per a realitzar els exàmens de matemàtiques, hi hauria millors resultats.
  4. Proposem que les classes de matemàtiques no es realitzin al final del dia, ja que els estudiants solen estar cansats i no s’aprofita al màxim el temps de classe.