Segons l’informe PISA 2023, s’ha observat una disminució en el nivell de l’aprenentatge a Espanya (en especial a Catalunya). En resposta a aquesta situació, els alumnes de 4t d’ESO de l’Institut Torreforta hem realitzat propostes amb l’objectiu de millorar l’aprenentatge de les matemàtiques i la lectura en català. El nostre objectiu és contribuir a reforçar aquestes assignatures, donant idees i suggeriments per a pujar el nivell educatiu i promoure un millor rendiment acadèmic.
A continuació, presentem les idees dels alumnes per a millorar la lectura en català:
- Que cada alumne pugui triar un llibre per a llegir a classe, tenint en compte els seus gustos i preferències, presentant l’argument per a fomentar la lectura i l’interès per la lectura i així votar quins es llegiran.
- Considerem que el temps que tenim per a la lectura, que actualment és de mitja hora, és insuficient per a poder concentrar-nos adequadament en la lectura. Ens agradaria proposar l’extensió d’aquest temps a 45 minuts per a poder gaudir més de la lectura i concentrar-nos de manera més completa en els llibres que estem llegint.
- Proposem que els alumnes triïn els llibres de la biblioteca, ja que han de ser conforme als nostres gustos per a fomentar l’interès per la lectura.
- Proposem poder triar el que llegim, ja sigui revistes o diaris locals, perquè s’adapti als nostres interessos i ens motivi a mantenir-nos informats de manera rellevant.
A continuació, presentem les idees dels alumnes per a millorar l’aprenentatge de matemàtiques:
- Creiem que el desdoblament és una bona opció per a millorar les classes de matemàtiques.
- És beneficiós treballar amb llibres físics que continguin teoria per a millorar l’aprenentatge.
- Pensem que seria més just si hi hagués més temps per a realitzar els exàmens de matemàtiques, hi hauria millors resultats.
- Proposem que les classes de matemàtiques no es realitzin al final del dia, ja que els estudiants solen estar cansats i no s’aprofita al màxim el temps de classe.