Visita de l’alumnat de BTX Tecnològic a Enginyeria Industrial UPC

El passat dimecres 6 de febrer els alumnes de 1t i 2n de Batxillerat tecnològic van fer un taller sobre sistemes d’il·luminació a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (UPC) a l’Avinguda Diagonal, 647 de Barcelona. El professor Oriol Boix del Departament d’enginyeria elèctrica ens ha explicat els diferent tipus de làmpades amb els seus avantatges i inconvenients.

Hem après les diferents formes de fer llum: incandescència (tradicional i halògena) descàrrega (fluorescents, vapor a baixa pressió i a alta pressió de diferents elements) i la darrera incorporació dels llums electroluminiscents o LED. En tots els casos és important saber el rendiment (flux lluminòs en lumen/ potència en Watt) la qualitat del color (semblança a la llum blanca natural provinent del Sol) així com el temps que triga l’encesa.


També ens ha ensenyat un treball de fi de grau consistent en un orgue fantasmagòric governat per una placa d’Arduino que reprodueix el so i simultàniament il·lumina diferents LED UV que en impactar sobre tubs amb compostos fluorescents emeten llum de diferents colors en concordàcia amb les notes musicals. Déu n’hi do!

Per acabar ens ha presentat que fan els enginyers elèctrics, quins són els estudis d’enginyeria industrial amb les diferents branques d’especialització i les notes de tall de la selectivitat de l’últim curs.

Moltes gràcies per la visita!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>