Roses i llibres per a tothom! Sant Jordi no sexista

La diada de Sant Jordi se celebra la festa de la rosa i del llibre, i és el dia dels enamorats. Com ja sabeu, és una festa molt important de la cultura catalana.

Tradicionalment, els homes regalaven una rosa a les dones (des del segle xv) i les dones regalaven un llibre als homes (des del segle xx).

Actualment, la rosa ha ultrapassat el significat originari de l’amor i ha esdevingut també un obsequi de cortesia i d’amistat. Per tant, és costum regalar roses a la persona de qui estàs enamorat, però també a amics, pares, companys de feina… Independentment del sexe. I pel que fa al llibre, és evident que les dones llegeixen. Potser més que els homes i tot!

Per a recordar-nos-ho, perquè sempre hi ha algun despistat, els alumnes de 1r A i 1r C d’ESO van fer cartells a l’assignatura de valors per a un Sant Jordi no sexista.

IMG_1457

I com que creiem que sense roses i llibres no hi ha Sant Jordi, enguany a l’institut hem volgut que tots els alumnes i professors de l’ESO en tinguessin. Per això hem fet un amic invisible de Sant Jordi. La idea va ser un èxit i vam omplir el centre de roses i llibres!

Veure la resta de cartells