Viatge en el temps per conèixer La Coronela

El divendres passat, dia 9, els alumnes de 4t A i B i els alumnes de 3r han fet un viatge en el temps de més de 300 anys per conèixer de primera mà La Coronela de Barcelona (membres dels gremis de Barcelona que van defensar fins a les últimes conseqüències, i malgrat les poques opcions de victòria, la ciutat de Barcelona fins el dia 11 de setembre de 1714 que van capitular salvant així la més que possible destrucció de la ciutat i la masacre del poble de Barcelona).

Ha sigut una experiència molt interessant que esperem que es pugui repetir en un futur. També volem tornar a agrair als membres de La Coronela que ens han visitat la seva generositat i el paper que fan de conservació i recreació de la Guerra de Successió i de l’11 de setembre de 1714.

Si els voleu veure: Com activitat principal obren el Baluard de Santa Madrona – en el Museu Marítim de Barcelona Drassanes- els 1ers 3ers i 4rts diumenges de cada mes, on fan guàrdia a la seva porta, reproduint la guàrdia que hi feien els diferent gremis. També obren el Baluard en les diades que un dia van ser importants per a la nostra ciutat, com Santa Eulàlia, Santa Madrona, Sant Jordi, Corpus, Sant Andreu.

Algunes fotos més