Motor, càmera i acció: Certamen literari de Sant Jordi en llengua catalana de Batxillerat

El Departament de Llengua catalana i literatura comença a endegar la maquinària de la creació literària amb la mirada posada en el pròxim certamen de Sant Jordi. El projecte que proposem aquest any per a impulsar la creativitat estètica del nostre alumnat de Batxillerat se centra a facilitar una citació de grans frases de pel·lícules icòniques de la Història del Cinema, que els suggereixin i provoquin una emoció, de manera que serveixin de detonant per a construir una narració o compondre un poema amb intenció artística.

Per a tota l’etapa s’ofereixen vuit citacions, de les quals se n’ha de triar una. El document s’acompanya del cartell original del film, per tal de donar aquestes obres mestres del setè art a l’alumnat.

El professorat de llengua catalana i literatura informarà amb més concreció de les bases i normes a seguir. Ara bé, la participació en aquest projecte és obligatòria i esdevé un instrument més d’avaluació de la matèria. El període de creació literària i desenvolupament d’aquest projecte tindrà lloc de l’11 al 21 de març, però ens ha semblat oportú oferir-vos aquest tastet per anar obrint boca.