Gaudim del teatre i dexifrem el món que ens envolta amb Mercè Rodoreda

El Departament de Llengua catalana i literatura ha organitzat els dies 4 i 11 d’octubre una sortida per a l’alumnat de 4t d’ESO i 2n de Batxillerat al Teatre Nacional de Catalunya per anar a veure l’adaptació teatral de la gran novel·la de la literatura catalana del s. XX: ‘La plaça del Diamant’ de Mercè Rodoreda.

Ha estat un esdeveniment emocionant per a l’alumnat, perquè aquesta obra literària forma part del paisatge quotidià del nostre entorn: la vila de Gràcia.

El magnífic muntatge teatral ha estat una oportunitat única de reviure la història de la Colometa, en aquests moments convulsos de guerra que vivim al nostre món. La interpretació, la posada en escena, els decorats i l’ús de la il·luminació, així com l’ús de símbols com a elements visuals han afegit profunditat i autenticitat a la representació.

La sortida al TNC per veure ‘La plaça del Diamant’ ha estat un èxit rotund i ha permès als nois i a les noies apropar-se més a la rica cultura literària i teatral de Catalunya. Aquesta experiència ens demostra la importància de l’educació literària, cultural i de valoració de les arts escèniques com a eina de coneixement i enriquiment personal.

Per últim, cal felicitar l’alumnat d’aquests cursos per la seva actitud, en tot moment, de respecte, atenció i educació.