Primera collita d’enciams de l’hort ecològic!

Els primers enciams ecològics que ha donat l’hort de l’institut aquest any ja es poden menjar. Els alumnes de 1r d’ESO que cursen aquesta optativa trimestral n’han collit una dotzena després d’haver-los plantat i cuidat durant dies. I la veritat és que fan molt goig!

Ben aviat veurem altres productes com l’escarola, les rabinetes, les fabes, les cebes, la remolatxa i les cols, entre d’altres.

Primera collita d'enciams a l'hort de l'institut

El projecte hort ecològic, un dels eixos del nostre projecte d’Escola Verda, se suma al conjunt d’accions que s’han dut a terme durant el mes d’octubre al voltant de l’ODS 3: salut i benestar, per tal de promocionar un estil de vida més saludable al nostre centre. Altres accions que s’han dut a terme amb aquest objectiu són:

• l’establiment del dimecres com a dia prioritari d’alimentació saludable, ja que la cantina augmenta l’oferta de fruita i es recomana a l’alumnat que porti aquest aliment saludable per esmorzar.
  • la campanya de sensibilització sobre els efectes nocius del sucre o dels edulcorants en les begudes comercials a través de materials realitzats per alumnes del centre.
  • l’inici del Projecte Pati amb una activitat centrada en l’alimentació saludable en la qual van participar membres de Jose Segrià i la infermera del CAP i responsable del programa Salut i Escola, Marta Pifarré.
  • la caminada sostenible al voltant de l’alzinar que es va dur a terme el passat diumenge amb l’objectiu de fomentar un estil de vida més actiu i saludable.

A més, al llarg del curs l’institut continuarà promovent activitats enfocades a promoure la salut i el benestar de tota la comunitat educativa. Us hi apunteu?

Podeu visitar també el lloc web d’Escola Verda Joan Solà!