“El català al món”, xerrada d’Andrew Bradley (Universitat de Sheffield)

El català al món va ser el protagonista de la xerrada que Andrew Bradley, doctorand de la Universitat de Sheffield (Anglaterra), va fer a l’Institut del Morell. Els alumnes de 1r de Batxillerat van gaudir de la xerrada d’Andrew Sheffield, doctorand de lingüística de la universitat anglesa de Sheffield, sobre la presència de la llengua catalana al món.

Bradley, prèviament, va entrevistar diferents professors i alumnes del centre per tal d’obtenir informació sobre l’ús i aprenentatge de la llengua entre els joves catalans.

Durant la xerrada, el conferenciant va plantejar algunes qüestions respecte del paper del català a la resta del món, centrant-se en l’àmbit de l’ensenyament universitari. Bradley també va plantejar preguntes relatives a l’ús social del català i va assenyalar alguns dels motius del pes de la llengua anglesa. El doctorand va tancar la seva intervenció, que va  impartir en una primera part en anglès i en la resta, en català, amb una defensa de la filologia catalana, com una professió de futur.