L’Institut El Morell a les Jornades Girls’ Day 2019

Des de la Universitat Rovira i Virgili, l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria i l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química en col·laboració amb l’Observatori de la Igualtat s’organitza per setena vegada la jornada de portes obertes “Girls’ Day” per fomentar l’interès de les noies per ser enginyeres.

En la jornada que es va realitzar el 12 de febrer, van participar nou noies alumnes de 3er d’ESO del nostre centre per promoure el seu interès pel món de l’enginyeria, tot oferint-los una exhaustiva introducció a tot allò que es pot fer en aquest àmbit acadèmic i laboral.

Aquestes alumnes van poder veure com és la professió d’enginyeria, i quines són les diferents titulacions en enginyeria de la URV. També van participar en diversos tallers experimentals que els van permetre aprendre les utilitats de la impressió 3D, o preparar càpsules de polímer. També s’han introduit a la cuina per comprovar les reaccions químiques que es produeixen en els aliments, i han descobert la possibilitat que ofereix el Big Data, el mòbil o la robòtica.

Amb les diferents activitats es descobreix la presència de dones professionals en enginyeria i tecnologia i la conveniència de crear equips de treball mixtos per obtenir els millors rendiments, ja que la falta de referents femenins, els estereotips de gènere i la segregació del treball per sexes són alguns dels motius de la desproporció entre noies i nois en els àmbits tècnics.