Fem de reporters amb Junior Report

Al llarg del matí de dilluns passat, dinou de març, l’alumnat de 3r d’ESO va poder gaudir d’un entretingut taller emmarcat dins de les activitats del crèdit de síntesi Fem una revista. L’activitat va ser dinamitzada per un grup de periodistes i educadors de Blueglobe.media productora que impulsa el diari per joves lectors Junior Report.

El taller consistia en una xerrada de presentació i una sèrie d’activitats posteriors. En primer lloc, els alumnes van elaborar una definició de noticia i tot seguit, amb l’ajut d’uns eixos ideològics, han provat de situar els diferents diaris i partits polítics en relació a la seva posició respecte de les qüestions socials i d’organització territorial. Durant la segona part del taller, els participants van analitzar quins són els elements que defineixen una bona notícia i després van fer de reporters per l’institut a la recerca de notícies amb les quals van preparar diferents portades, entre les quals es va escollir la millor amb l’orientació de la periodista que impartia el taller. L’activitat va finalitzar amb un petit exercici pràctic de simulació d’un fet sobre el qual dos dels alumnes que havien estat escollits prèviament van haver de redactar un titular aplicant els coneixements adquirits al taller.

Durant tot el matí que va durar aquest taller, dues persones van fer fotos, vídeos i entrevistes que van publicar a Instagram. Aquests continguts es poden trobar a @junior_report! [notícia elaborada a partir de la crònica d’Emma Fernández Tovar, 3r ESO C]