Taller de meteorologia a l’observatori de Pujalt

Avui hem fet la primera de les dues sortides previstes amb l’alumnat de 2n d’ESO. Pel matí hem visitat l’observatori meteorològic i astronòmic de Pujalt on els alumnes han realitzat diferents tallers relacionats amb l’observació i predicció meteorològica que, a partir d’experiments, els han ajudat a entendre el comportament de l’atmosfera i com aquesta s’ho fa per formar núvols. Finalment, per la tarda hem visitat el radar meteorològic de la Panadella situat al municipi de Montmaneu i hem après com funciona. Des de la seva privilegiada situació, el radar de La Panadella ofereix una bona cobertura del Prepirineu occidental i de les terres de Ponent, essent de gran utilitat en el seguiment dels episodis de calamarsa que solen causar greus danys en aquestes comarques.