L’alumna Esther Fernández Grau de 2n de Bat guanya un premi Recerca Jove

L’alumna Esther Fernández Grau de 2n de Batxillerat ha resultat guanyadora d’un premi de 750 € amb el Treball de Recerca Un habitatge eficient per a un futur millor, tutoritzat pel professor de tecnologia Amadeu Borges. El treball es va presentar en la convocatòria dels Premis Recerca Jove. Aquests premis organitzats pel Departament d’Empresa i Coneixement, l’Agència d’Ajuts Universitaris i Recerca (AGAUR), i la Secretaria d’Universitats i Recerca volen fomentar l’esperit científic del Jovent (PRJ 2017) i amb aquest objectiu es premien els treballs de recerca realitzats en curs 2016-18 per alumnes de batxillerat, i de cicle formatiu mitjà i superior.

El treball presentat per l’Esther Fernández dóna resposta a un problema social rellevant com és l’estalvi i l’eficiència energètica, i demostra que es pot viure en un habitatge modern que alhora generi emissions zero. El seu disseny és el d’una casa eficient ecològica i intel·ligent amb un enllumenat automatitzat, a partir del model estàndard Passive House, que presenta diferents solucions en aspectes estructurals amb materials nous i originals en la construcció.

La part electrònica de la construcció ha estat possible gràcies a la participació i ajut de la Universitat Rovira i Virgili que va obrir les seves instal·lacions a l’alumna que va poder utilitzar les seves aules i conèixer més a fons el món de la programació.