Estudiants construint una moto elèctrica

Des de tecnologia industrial i amb els nostres alumnes de 1r i 2n de batxillerat vam anar a visitar en dues sessions diferents el taller de l’equip URVoltage Racing, que ja ha participat en 2 edicions a MotoStudent, dissenyant i construint una moto elèctrica per competir amb altres universitats del mon al circuit de Motorland Aragó.

Acompanyats del professor Jose Luís Ramírez, el tutor Lluís Guasch i en Marc, un dels alumnes que hi participen, ens van explicar el disseny i construcció de la moto de la propera edició, la 3ª de l’equip i vam veure les motos de les 2 edicions anteriors. També ens van presentar els diferents ensenyaments d’Enginyeria que ofereix la URV.

Després, els de 2n de batxillerat van fer 2 tallers: un per entendre per què serveixen els alerons dels automòbils de competició, on el professor Lluís Vázquez ens va explicar les bases teòriques i vam poder veure en acció un túnel de vent i els resultats que se n’obtenen. L’altre taller estava centrat en el càlcul de paràmetres mecànics per decidir el material d’un patinet, on l’estudiant d’Enginyeria Mar Vázquez va orientar-nos en les diferents fases del procés, que vam realitzar amb el programa Autodesk Inventor.

Un matí molt complet, que de ben segur servirà per veure més clar cap on encarem els nostres estudis el curs vinent! Guaiteu les fotos!