PROJECTES

ACREDITACIÓ ERASMUS 2021 – 2027

“PROJECTES ERASMUS+”

GLOBAL SCHOLARS

El nostre centre ha estat seleccionat per participar en aquest programa. El GEP és un projecte encaminat a la promoció del plurilingüisme a l’institut.

La seva finalitat és millorar la competència en llengües estrangeres de l’alumnat, afavorint el seu creixement acadèmic i professional.

A l’institut hi ha certes matèries, que repartides al llarg de l’ESO s’imparteixen total o parcialment en anglès. Aquestes matèries són bàsicament de l’àmbit cientificotecnològic (ciències, matemàtiques, o tecnologia), però també n’hi ha de l’àmbit artístic o bé també s’intervé dins la franja d’optatives.

Part del professorat ha estat format en aquest tipus de metodologia. Podeu veure algunes de les seves propostes a l’aula en aquestes webs: GEPn1, GEPn2,GEPt1, GEPt2.

D’aquesta manera l’alumnat rep una aportació extra de la llengua estrangera, en un entorn no purament lingüístic.

Podeu trobar més informació del projecte a la següent etiqueta: GEP

Programa Erasmus+ subvencionat per la Unió Europea,

en col·laboració amb altres instituts europeus.

.

CRITERIS DE SELECCIÓ ALUMNAT

Aquí teniu l’ HISTÒRIC DELS PROJECTES EUROPEUS.

Fulletó informatiu de projectes internacionals.

El nostre centra ha obtingut l’ACREDITACIÓ ERASMUS+ en 1a convocatòria l’any 2021. Aquesta acreditació ens assegura la continuïtat en els projectes europeus fins el 2027.

Global Scholars és un programa d’intercanvi digital internacional per a estudiants, operat per Global Cities, Inc., un programa de Bloomberg Philanthropies.

Mitjançant el currículum de Global Scholars i la comunicació en línia amb companys internacionals, els estudiants aprenen a resoldre un problema global. El 2022-23, els estudiants estudien la importància de l’aigua a les seves vides, ciutats i al món. Els alumnes intercanvien idees i perspectives als taules de discussió mentre investiguen alguns dels problemes de seguretat de l’aigua més urgents actuals: la contaminació de l’aigua, la impacte del canvi climàtic i proporcionar un accés equitatiu a l’aigua potable.
El pla d’estudis inclou cinc unitats, la culminació de les quals és el Projecte d’Acció Comunitària. Els estudiants col·laboren amb companys de tot el món mentre dissenyen, implementen i documenten projectes per millorar la seguretat hídrica a les seves comunitats. Tot el projecte es realitza en llengua anglesa.

El tema del curs actual és:

EL MÓN DE L’AIGUA. AIGUA SEGURA PER A TOTHOM, OPCIONS SOSTENIBLES PER AL NOSTRE PLANETA

Aquí teniu la web d’aquest curs

SETMANA DE LA CIÈNCIA

Projecte 1r trimestre

IGUALTAT DE GÈNERE
Projecte 2n trimestre
SANT JORDI, PROJECTE DE LLENGÜES

Projecte 3r trimestre

Anualment l’institut participa a la Setmana de la ciència.

La Setmana de la Ciència és una iniciativa coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació.

Any rera any el nostre institut s’hi afegeix i de manera interdisciplinar i transversal es treballen tota mena de continguts científics i tècnics. Professorat i alumnat programen activitats, tallers, xerrades…

S’organitza des del departament de Ciències, Tecnologia i Matemàtiques.

L’institut Tarragona vetlla per una educació basada en la igualtat d’oportunitats entre amdós sexes.

La nostra acció educativa es fonamenta en el reconeixement de les potencialitats i individualitats de tot l’alumnat, independentment del seu sexe, corregint les discriminacions i valorant les diferències enriquidores dels dos sexes.

Ho organitza el Departament de música, educació física i geografia i història.

La Diada de Sant Jordi és una jornada lectiva i a la vegada festiva al nostre centre. Els llibres i les roses prenen el protagonisme i ocupen les aules i els diferents espais de l’institut.

A més a més, el nostre centre aprofita els dies que envolten la Diada per treballar el projecte del 3r trimestre.

En aquest cas el català, el castellà, l’anglès i l’alemany en són els protagonistes.

INTERCANVI D’ANGLÈS

A SUÈCIA

INTERCANVI

A FRANÇA

INTERCANVI

A ALEMANYA

3r ESO

A l’institut Lexby Skola de Partille, a prop de Göteborg.

La seva visita és d’una setmana al mes d’octubre i la nostra és al mes de març / abril. Durant aquests dies, el nostre alumnat conviu amb un company/a de l’altra nacionalitat i la seva família. En podeu veure un petit vídeo.

L’objectiu de l’intercanvi és doble: oferir l’oportunitat de conèixer una altra realitat cultural i, a la vegada, de fer ús de la llengua anglesa en la vida quotidiana. Durant l’intercanvi s’organitzen diverses activitats i visites culturals.

3r ESO

En el Collège Val de Voise a Gallardon, a 8o Km de París

Alumnes de 3r de l’optativa de Francès viatgen a França al mes de febrer, on són acollits per les famílies de l’alumnat francès. Aquests alumnes visiten Tarragona durant el mes de maig i són acollits també per les famílies del nostre Institut.

Els objectius són: el contacte directe amb una 2a llengua estrangera, conèixer una realitat europea propera a la nostra, i saber adaptar-se a una situació quotidiana diferent.

Tant a França com a Tarragona s’organitzen activitats conjuntes als centres escolars i culturals per conèixer l’entorn.

4t ESO

A Mainz.

Ells venen al desembre, ells tornen al març/abril. Una bona oportunitat per que puguin gaudir de la nostra primavera.

L’objectiu de la convivència és primordial. Sense oblidar les visites culturals que hi podran realitzar.