Visita a TV3 de l’alumnat de 3r d’ESO

Com cada any, l’alumnat de tercer d’ESO ha visitat les instal·lacions de la televisió pública de Catalunya, TV3. Anteriorment, aquesta era una sortida del Departament de Llengua i Literatura, però s’ha decidit posar-la dins el grup de sortides de nivell perquè és una visita profitosa per adquirir nous coneixements i també útil per elaborar el treball de síntesi d’enguany que porta el nom de  Fem de periodistes. L’inconvenient d’aquesta visita ha estat que hem hagut de repartir la sortida en dues jornades diferents, ja que no es disposaven de més hores. El dia 6 de maig, una part de l’alumnat va assistir a la visita a les 10 del matí i, la resta, hi van anar el passat 13 de maig a les 11.30.

Els guies, un noi a la primera jornada i una noia a la segona, ens van obrir les portes del plató del Telenotícies. L’impacte de veure tot una paret de croma verd no passa deceparcebut si es compara amb el que veuen els nostres ulls a través del televisor. Vam seguir la visita cap al magatzem on hi havia les unitats mòbils. Seguidament, ens van acompanyar als quatre platons on es porten a terme programes com el FAQS, l’Està passant o Tot es mou. També vam veure com treballaven en el plató 1 per deixar-ho tot a punt perquè es pogués portar a terme el debat de les eleccions europees 2019. La cara d’estupefacció de l’alumnat es va fer evident quan van veure els decorats de la casa dels súpers plegats com si es tractés d’una acordió. Van entendre que la tecnologia amb un munt de jocs de llum, la destresa dels professionals i els efectes òptics són els pilars de la màgia de la pantalla. Vam veure algun periodista conegut entre passadissos i, fins i tot, el grup de l’últim dia van poder saludar a l’Helena García Melero i fer-se una fotografia.

La visita se’ls va fer curta. Encara els hauria agradat saber més anècdotes, veure més cares conegudes i poder entrar encara més dins dels budells de la televisió. Ha estat una nova experiència que es voldrà repetir un any més pels estudiants de 3r d’ESO.