Convivència

Pla de Convivència Institut Taradell

Reconeixement d’Innovació Pedagògica

El nostre institut ha rebut el reconeixement d’Innovació Pedagògica pel projecte TOTS SOM L’INS: prevenció, detecció i intervenció en casos d’assetjament escolarA més, hem estat un dels centres seleccionats per fer la presentació del nostre projecte a la UAB el dissabte 18 de maig de 2019 en el context de la II Jornada d’Innovació pedagògica.

TOTS SOM L’INS és un projecte que pretén millorar la convivència al centre. El nostre repte és erradicar l’assetjament escolar. Fem un abordatge integral de l’assetjament en tres eixos: prevenció, detecció i intervenció.

Considerem que tothom és necessari per a l’assoliment d’aquest objectiu i per això és important la participació de tots els membres de la Comunitat educativa: alumnes, professorat i PAS, famílies, serveis externs i tot l’entorn comunitari.

El projecte posa un accent especial en empoderar els alumnes perquè facin un canvi de mirada: d’observadors passius cap a una mirada en acció i participació en la detecció i denúncia dels casos de bullying.

Per vehicular totes aquestes accions hem elaborat un Protocol d’intervenció propi amb un circuit de coordinació.

La finalitat última del projecte és millorar la cohesió social i aconseguir un clima de relacions positives; de tal manera que tots els membres el sentin com a segur, tranquil i acollidor arribant a tenir un alt sentit de pertinença.

Aquí podeu veure el vídeo que explica el projecte: