Programes d’innovació educativa

GEP

El programa GEP promou augmentar la competència comunicativa de l’alumnat en les llengües estrangeres curriculars incrementant el grau d’exposició a aquestes llengües. A través del programa s’impulsen accions innovadores en l’àmbit de l’organització curricular de les llengües estrangeres i en l’àmbit metodològic de l’ensenyament d’aquestes llengües. També es promou un aprenentatge actiu i significatiu per part de l’alumnat, basat en el treball cooperatiu i per projectes que integrin les TIC, en una avaluació orientada a l’aprenentatge, i en l’adquisició d’estratègies per a un aprenentatge autònom.

​La finalitat del Programa és millorar la competència en llengües estrangeres de l’alumnat, afavorint el seu creixement acadèmic i posterior inserció laboral, i capacitant-lo per interactuar amb el món en diverses llengües i de manera crítica.

Apadrinem el nostre patrimoni

El Programa Apadrinem el nostre patrimoni s’inspira en experiències prèvies que s’han desenvolupat en el nostre país i en altres països per fomentar el coneixement dels elements patrimonials de l’entorn amb una actitud participativa de la comunitat escolar i educativa. El programa implica qu​e un centre educatiu inclogui en el projecte educatiu del centre el coneixement, l’estudi i la projecció d’un element patrimonial de l’entorn local o comarcal com a centre d’interès per a un o tots els seus nivells educatius.

Aquest coneixement i assignació de valor del patrimoni local des d’un punt de vista històric i cultural afavoreix la implicació de l’alumnat en el territori i en la societat, i promou l’exercici d’una ciutadania crítica i responsable.

El programa promou contextos d’aprenentatge per a l’èxit educatiu de tot l’alumnat, afavoreix la transformació educativa que té en compte la participació activa dels i de les aprenents, amb especial atenció a l’aprenentatge i servei en què l’alumnat parteix de necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo.​

Reconeixement d’innovació pedagògica