Trasllat de documentació a l’Arxiu Comarcal d’Osona

Avui hem fet la primera transferència de documentació del nostre arxiu a l’arxiu històric, l’Arxiu Comarcal d’Osona.

Des de l’inici de l’activitat al nostre Institut, al setembre de 1994, hem generat, per cada alumne/a, un expedient amb la documentació establerta per la normativa, estava a les prestatgeries de les oficines, 2.247 expedients d’exalumnes, un sobre per cada alumne/a dins de caixes i ordenats alfabèticament, amb documents rebuts o produïts per nosaltres fins avui i, que havent finalitzat la seva escolarització, teníem l’objectiu que estiguessin ben conservats, per això, vàrem començar, al 2021, a fer una avaluació i tria de la documentació de cada sobre per traslladar tots els expedients a l’arxiu històric comarcal. Els expedients són de conservació permanent obligada per la normativa.

L‘Arxiu Comarcal d’Osona, com a receptor de la documentació, 87 caixes plenes de sobres, que ocupen gairebé 9 metres lineals de prestatgeria, la revisarà, custodiarà i conservarà per si ens cal fer-hi alguna consulta, encara que preveiem que serà molt infreqüent.

Exterior de l'edifici de l'Arxiu Comarcal d'Osona

L’Arxiu Comarcal d’Osona es va crear el 1990 i va obrir les portes al 1995, en un primer moment a l’antic convent del Carme on compartia edifici amb el Museu de l’Art de la Pell i la Biblioteca Joan Triadú. L’actual edifici es va inaugurar el 2010.

L’Arxiu custodia la documentació semiactiva dels organismes de la Generalitat de Catalunya, de l’administració local i judicial de la comarca, d’acord amb les funcions que determina la Llei d’Arxius i documents.

També té fons de titularitat privada dipositats a l’Arxiu, entre aquests, pel seu valor històric i testimoni exemplar, el de l’Hospital de la Santa Creu i els diferents fons d’empresa.

A més, d’un important arxiu fotogràfic i de nombrosos fons personals i col·leccions locals de fotografia històrica.

Coneixes l’Arxiu Comarcal d’Osona?

Et convidem a fer-hi una Visita Virtual >>>