Sortida de 2n d’ESO a Girona

Els dies 5 i 7 de maig, l’alumnat de 2n d’ESO va realitzar la sortida a Girona. La sortida estava organitzada pels departaments de Ciències Socials i el de Matemàtiques. Aquesta tenia diferents objectius, d’entre els quals en destacaríem els següents:

•         Conèixer els diferents estils arquitectònics al llarg del temps.
  •         Els efectes de les matemàtiques en la nostra vida quotidiana i utilitzar tècniques per interpretar la informació de l’entorn.

Per portar a terme les diferents activitats programades, tothom disposava d’un dossier individual que se’ls va donar el mateix dia en baixar de l’autocar i que havien de retornar omplert un cop acabessin totes les activitats previstes.

La meteorologia va acompanyar i durant tot el matí va lluir un intens sol la qual cosa va permetre que la temperatura fos molt confortable.

Per tal de poder coordinar bé l’activitat i no molestar-nos entre els diferents grups, cada classe va tenir una persona (guia) diferent que els explicava els secrets històrics i els guiava perfectament a través dels preciosos carrers medievals de la ciutat.  Els guies van mostrar a cada grup: El romànic de Sant Pere De Galligants, les muralles de Girona on havien de buscar i diferenciar entre que era un carreu romà i un de medieval, també van poder veure l’arquitectura gòtica de l’església de Sant Feliu i el barroc de la Plaça de la Catedral on mitjançant una cinta mètrica van prendre un seguit de mesures que els va permetre trobar la superfície total que ocupaven aquestes. Per últim, els alumnes van poder endinsar-se a la imponent Catedral (veure l’altar i calcular l’amplada de la girola).

Per concloure la jornada matinal i de tornada cap al lloc on esperaven els autocars, es va passar pel Call Jueu i els nostres alumnes van aprendre que en aquella època (primera meitat del segle XIV), els jueus representaven una important porció de la població gironina (8% del total).