Sortida a Girona de 2n ESO

El passat 26 de març, l’alumnat de segon va realitzar una sortida a Girona. La sortida estava organitzada pels departaments de Ciències Socials i el de Matemàtiques. Aquesta tenia diferents objectius, d’entre els quals en destacaríem els següents:

• Conèixer els diferents estils arquitectònics al llarg del temps.
  • Els efectes de les matemàtiques en la nostra vida quotidiana i utilitzar tècniques per interpretar la informació de l’entorn.

Per a dur a terme les diferents activitats programades, tothom disposava d’un dossier individual que se’ls va donar el mateix dia en baixar de l’autocar i que havien de retornar omplert un cop acabessin totes les activitats previstes.

La meteorologia va acompanyar i va fer sol durant tot el matí.

Per tal de poder coordinar bé l’activitat i no molestar-nos entre els diferents grups, cada classe va tenir una persona diferent que els explicava els secrets històrics i els guiava perfectament a través dels preciosos carrers medievals de la ciutat. Els guies van mostrar a cada grup el romànic de Sant Pere de Galligants, les muralles de Girona on havien de buscar i diferenciar entre què era un carreu romà i un de medieval. També van poder veure l’arquitectura gòtica de l’església de Sant Feliu i el barroc de la Plaça de la Catedral i mitjançant una cinta mètrica l’alumnat va prendre un seguit de mesures que els va permetre trobar la superfície total que ocupaven aquests indrets. Per últim, els alumnes van poder endinsar-se a la imponent Catedral (veure l’altar i calcular l’amplada de la girola), i allà van poder veure també l’obra d’art El Tapís de la Creació, aprofitant que també estava exposat.

Per concloure la jornada matinal i de tornada cap al lloc on esperaven els autocars, es va passar pel Call Jueu i els nostres alumnes van aprendre que en aquella època (primera meitat del segle XIV), els jueus representaven una important porció de la població gironina (8% del total).