Ruta de l’exili del 1939

Dilluns 25 de febrer, els alumnes de 2n de batxillerat van fer una sortida als Espais de l’exili de la zona de la Jonquera (frontera entre Catalunya i França).  Els espais que es van visitar i que recorden els fets tràgics del final de la Guerra Civil espanyola, els camps i la resistència al franquisme van ser: el Museu Memorial de l’Exili (MUME) a la Jonquera, el Museu de l’exili d’Agullana on hi ha una exposició que vol donar a conèixer la importància de l’exili cultural del 1939.

Després es va anar a la mina Canta, a la Vajol. Va ser en aquest indret, en aquesta mina de talc, on el govern de la Segona República va guardar alguns dels tresors de la República; or i obres d’art procedents del Museu del Prado.

Es va dinar al coll de Lli per on les autoritats republicanes el 5 de gener del 1939 van travessar la frontera i van entrar a França.

Finalment es va anar al Cementiri dels espanyols i el Camp de concentració d’Argelers.

Ha sigut una ruta molt emotiva i completa per als alumnes.