Projecte Perfils

L’Institut Taradell ha participat un any més en el Projecte Perfils. Es tracta d’un projecte educatiu impulsat pel Pla de Convivència de la Unitat de Ciutadania de l’Àrea de Serveis Socials de la Mancomunitat La Plana, centrat en la interculturalitat i el coneixement de la diversitat cultural al territori i amb l’objectiu d’apropar el fet migratori al jovent.

Aquest curs hi ha participat l’alumnat de 2n d’ESO de l’Institut Taradell amb l’ajuda i col·laboració del professorat del Departament de Ciències Socials, especialment en Sergi Rodríguez, professor implicat en aquest projecte des de fa molts anys.

Aquest projecte va sorgir a partir del projecte de documentals “Fes-ho Mirar”, liderat pel programa de joventut de la Mancomunitat, amb el que es va detectar la poca informació fidedigna i l’existència de molts prejudicis envers el col·lectiu d’immigrants.

La voluntat del projecte és la d’apropar als i les joves el fet migratori des d’una perspectiva acadèmica (perquè volem explicar el fenomen des de les dades i les causes sociològiques i econòmiques) i perspectiva humana (perquè paral·lelament es vol fer un apropament a la vivència personal del fet de migrar).

Per una banda s’han fet xerrades i dinàmiques a les aules entorn les dades i causes socials, demogràfiques i econòmiques del fet migratori, com també entorn els estereotips, prejudicis i rumors entorn la immigració.

Els alumnes també han fet un apropament personal a diverses experiències migratòries, ja que es posen en contacte amb persones que han fet un procés migratori, que han emigrat dels seus països d’origen i que ara viuen a Catalunya, posteriorment les entrevisten per grups .

Aquestes converses/entrevistes han quedat enregistrades en format audiovisual i es poden visualitzar per fer difusió a la comunitat.

Us convidem a veure-les des del següent enllaç: