L’alumnat de 2n d’ESO visita el Museu del Ter

El passat dimarts 29 de gener, l’alumnat de 2n d’ESO va visitar les instal·lacions del Museu de Ter de Manlleu i dues de les exposicions permanents que hi ha:

• La fàbrica de riu

Aquesta exposició destaca els aspectes històrics del procés d’industrialització al Ter mitjà, amb màquines experimentals que ajuden a comprendre el procés de transformació del cotó en fil, així com el canvi que aquestes van suposar a la societat.

• La societat industrial

Aquesta exposició mostra els canvis socials produïts per la industrialització mitjançant un recorregut per diferents àmbits en els quals s’hi troben figures d’empresaris i treballadors, elements de la vida quotidiana, la presa de consciència de classe i els conflictes polítics i socials derivats de la producció industrial.

Després de fer la visita de l’exposició “La fàbrica de riu” que es centrava en el procés tèxtil i on van poder comprovar el pas del cotó al fil amb l’ajuda de màquines experimentals (carda, contínua). També a través d’un petit taller van manipular les principals matèries tèxtils naturals (cotó, llana, cànem).

L’experiència va ser molt positiva ja que els alumnes van poder aprendre, veure i manipular en primera persona tot el que comportava el procés industrial de la filatura en aquella època.