Els somiatruites

Segons el DIEC (Diccionari de l’Institut d’Estudis Catalans), un ‘somiatruites’ és una persona visionària o que s’il·lusiona fàcilment amb coses impossibles o estranyes.

Però sempre és així? Sempre l’objectiu ha de ser impossible o estrany? Sempre s’ha d’associar aquesta paraula amb algú titllat d’il·lús?

Doncs no, no sempre. I els nostres Somiatruites en són l’exemple.

El que no admet discussions és que per aconseguir quelcom, no n’hi ha prou de tenir la idea, sinó que hi ha d’haver i s’ha de fer alguna cosa més perquè aquesta acabi duent-se a terme. Cal la idea, sí; però també s’hi ha de sumar una dosi important de ganes, empenta, iniciativa. I també és claríssim que res no es podrà materialitzar si no es prova.

És així com va començar el projecte del taller de teatre de l’Ins Taradell: amb una idea en una reunió del Departament de Català, proposta que ja feia alguns mesos que s’anava valorant i que, finalment, es va decidir engegar. I, a partir d’aquí, moltes ganes, molta empenta i molta iniciativa, per tal d’aconseguir, pas a pas, tot el que calia.

I el que calia era, primer de tot, trobar els alumnes, cosa que no va ser difícil, ja que partíem de la inquietud d’alguns alumnes de l’institut per fer teatre. Així és com, obrint l’oferta a tots els alumnes del centre que volguessin (des de 1r d’ESO fins a 2n Batx), es va aconseguir un grupet de dotze nois i noies (entre actors i suport tècnic), amb ganes de participar-hi. Però amb això no n’hi havia prou, tampoc.

Aquestes idees poden quedar en el no-res (per no tenir prou alumnes interessats… per no tenir el suport del centre… per no tenir el suport de l’Ampa… per no tenir el finançament necessari per dur-ho a terme…). Però poc a poc els diferents elements van anar convergint, fins a poder crear el grup d’aquesta dotzena d’alumnes, dirigits per una monitora, que ja treballen per poder oferir-nos alguns esquetxos teatrals al llarg d’aquest curs.

El grup resultant són Els somiatruites. La monitora és l’Anna Ma Tuneu, una noia de Taradell, vinculada al món del teatre des de fa molts anys, tant com a actriu com també com a monitora, amb una àmplia experiència justament en tallers de teatre per a infants i joves. Els assajos, els fan els dimarts a la tarda, de 6 a 7. Com hem dit, ja estan treballant, i es van estrenar al Festival de Nadal, el dimecres dia 18 de desembre, amb una adaptació del Conte de Nadal de Charles Dickens. Però segueixen treballant per tal de poder participar també al Certamen de St. Jordi, i també en l’acte de celebració del 25è aniversari de l’Ins Taradell.

Esperem, doncs, que aquest grup de somiatruites no deixin de tenir projectes i il·lusions, i que tots puguem gaudir del resultat de la seva feina!

Departament de Català