Visita de la Joaquina – Moviments migratoris

El dia 8 de novembre a la classe de 2n B de Socials, els ha visitat la Joaquina, l’àvia de l’Alba.

Els alumnes estan estudiant els moviments migratoris i ha sigut interessant poder sentir l’experiència d’algú com ella, que amb 12 anys va haver de marxar d’Azuaga (Extremadura),  per retrobar-se amb la seva mare que ja estava treballant a Barcelona.

Els alumnes li han fet tota mena de preguntes:

• Com es va sentir per haver de deixar el seu poble ?
  • Quins sentiments tenia mentre viatjava amb tren cap a Barcelona al llarg de dos dies ?
  • Quines sensacions va tenir en arribar a l’estació de França a Barcelona ?
  • El xoc cultural va ser molt fort ?
  • Com va poder pagar el bitllet de tren ?
  • A partir de quina edat va haver de treballar ?
  • Fins a quina edat va poder anar a l’escola ?
  • A quina zona de Barcelona va anar a parar ?

Els ha faltat temps, s’han quedat amb ganes de saber moltes més coses sobre el seu viatge i el de tanta i tanta gent que als anys 60 van haver d’abandonar els seus pobles per guanyar-se la vida a Catalunya.

Moltíssimes gràcies Joaquina!

Us deixem unes fotos de la visita…

dscf9019

dscf9021