Visita al Campus Arqueològic de Palau Solità i Plegamans

El passat 6 de febrer els alumnes de 1r d’ESO van visitar el Campus Arqueològic de Palau Solità i Plegamans on van experimentar de primera ma algunes de les tasques i recompenses d’un veritable arqueòleg.

Els alumnes van estar excavant a prop de dues hores en diversos jaciments arqueològics i després d’aixecar pols, embrutar-se, suar i descarregar desenes de cubells de sorra van fer les primeres troballes: davant d’ells van aparèixer mòmies naturals d’època predinàstica acompanyades de ceràmiques, amulets i també els sarcòfags i aixovar d’una família en una de les etapes més esplendoroses d’aquesta civilització.

Per a arrodonir la visita vam poder accedir, a la cambra sepulcral de Sennedjem , pare del famós faraó Ramsés II. Una mostra espectacular de les representacions pictòriques i els jeroglífics que formaven part dels panteons egipcis.

Malgrat totes les troballes són repliques, l’Antic Egipte mai havia estat tant a prop.