SANT JORDI, A L’INSTITUT!

Ja hi tornem a ser!! De nou, un Sant Jordi. De nou, la festa del llibre i la rosa i, per extensió, de la cultura catalana. I a l’institut Pic del Vent no hem volgut ser menys, i hem celebrat aquesta diada tan bonica amb diferents actes. Però no tot és aquest dia, moltes coses comencen dies abans: les narracions treballades a classe, els cartells, els còmics,… que culminen amb un reconeixement públic a la feina ben feta.

Enguany, els premis literaris han estat els següents:

• Narracions en llengua catalana:

Modalitat A: Júlia Grau

Modalitat B: Núria Villagrasa

• Narracions en llengua castellana:

Modalitat A: Cristina Saborit

Modalitat B: Ferran Villagrasa

• Narracions en llengua anglesa:

Modalitat A: Aichata Fofana

Modalitat B: Núria Villagrasa

El guanyador del concurs de Cartell és Roger Reche, amb un cartell que es guardarà en el centre juntament amb els guanyadors d’altres edicions.

També, hem realitzat un concurs de pastissos i el millor pastís per l’estètica ha estat el de Rut Muñoz i el de gust ha estat elaborat  per la Maria Tolós i la Rocío Sánchez. I com en altres edicions, els alumnes han participat en el concurs de Fotografia matemàtica que ha guanyat el Marc Parull.

Com a novetat, aquest curs hem tingut 2 premis més: el de còmic, concedit a la Júlia Grau i a la Júlia Forné; i el de Haiku, guanyat per la Maria Rodríguez.

La jornada ha començat amb diferents tallers de Sant Jordi: de roses, de punts de llibres, joieria, lletra japonesa, instruments musicals,… i amb una gimcana literària amb proves diverses on es posava en pràctica la rapidesa, l’enginy, els coneixements literaris i de la llengua catalana. A continuació, s’ha realitzat un torneig de futbol i de “matar”. A la vegada s’ha realitzat una cerimònia d’entrega dels diferents premis amanida amb poesia, ball (per les alumnes de 2n A Awa i Aichata) i música (la Júlia i la Berta de 1r C han cantat Tu canción i Shape of you). I per acabar, l’Albert i l’Iñaki, professors de l’institut, ens han animat i ens han fet ballat amb música de Txarango.

Us deixem unes imatges que resumeixen totes les activitats realitzades durant el dia de Sant Jordi a l’Institut Pic del Vent.