Resum Intercanvi Caldes-Wiesbaden

En aquesta entrada a la web, us volem mostrar com s’ho han passat els nostres alumnes en l’intercanvi que van realitzar amb nois i noies de l’Escola Obermaier de Wiesbaden i mostrar-vos unes fotos dels moments viscuts en aquesta experiència.

DIA 1.- VISITA A LA POBLACIÓ DE WIESBADEN

Després d’arribar el dimarts i situar-se una mica en aquesta experiència que just començava, va arribar el dimecres. Els nostres alumnes ja havien passat la primera nit a casa de la seva família d’intercanvi i segur que tenien moltes coses que explicar-se. Durant el dimecres, els alumnes van visitar els encants de la ciutat de Wiesbaden, parcs, esglésies, places,etc. i van començar a tenir el primer contacte amb la cultura de vida alemanya. Us deixem una foto representativa del dia 1, visita a la població de Wiesbaden.

DIA 2.- ACTIVITATS PER WIESBADEN

Ahir dijous, els nostres alumnes han anat al castell de Freudenberg, a les afores de Wiesbaden. Allà han participat en diferents activitats com, per exemple, dels sentits, dels colors, dels sons… Després han fet un picnic en els jardins del castell i, després de dinar, han anat a la bolera. Allà s’han reunit els alumnes del nostre institut, els alemanys del centre Obermaier i els francesos de Montpellier (que també estan fent un intercanvi amb els alumnes de parla francesa del centre Obermaier).

DIA 3.- VISITA A FRANKFURT

Frankfurt. Els alumnes catalans i alemanys han visitat la ciutat de Frankfurt. La distància a Wiesbaden no és llarga i en tren vam tardar 40 minuts. Quan surts de l’estació i mires enlaire, l’espectacle és impressionant: grans gratacels combinats amb edificis rústics i típics alemanys juntament amb espais de passeig d’un verd intens. Llàstima de la pluja que ens va acompanyar tota la jornada i que ens va impedir de realitzar les activitats previstes: pujada a la Main Tower, gimcana per Frankfurt visitant els llocs més interessants,… Vam haver de buscar aixopluc en les innombrables botigues del carrer Zeli i en el museu dels dinosaures.

És una ciutat molt bonica i molt recomanables!!

DIA 4.- DIA AMB LES FAMÍLIES

Els alumnes van passar un dia amb les famílies, és important conviure amb elles i sentir el batec de la vida dels alemanys. Les activitats d’aquell dia van ser diverses, depenia molt del tipus de família i si havien quedat amb altres companys o no. Alguns van tornar a Frankfurt, feia un dia radiant i van gaudir de la ciutat; altres van fer un passeig amb barca pel Rhin; altres a un parc d’aventures molt important; i d’altres, es van quedar a Wiesbaden,…

Al vespre, van preparar l’equipatge i van acabar de fer les compres d’última hora per les famílies.

DIA 5.- TORNADA A CALDES DE MONTBUI

Tornada cap a casa!!! A les 9.30 ens vam trobar a l’estació de tren de Wiesbaden. Allà ens vam acomiadar dels alumnes alemanys i de les seves famílies, alguns amb tristesa i altres amb ganes de tornar a casa i retrobar-se amb els seus. Darreres hores en una terra d’acollida, últims moments en l’aeroport i, en poques hores, arribada a Barcelona.

I, a hores d’ara, ja podem dir Auf Wiedersehen Wiesbaden!!  Ha estat una experiència única i inoblidable,… els alumnes s’han enriquit d’una cultura diferent, de noves maneres de viure i han compartit molts moments que els ajudaran a créixer com a persones.

Fotos d’alguns moments viscuts durant l’intercanvi.