Projectes a 1r ESO

Des de les matèries de Ciències Socials i Biologia a 1r ESO treballem per projectes.

Dintre del primer projecte “Els orígens” l’alumnat s’han convertit en geòlegs i arqueòlegs per aprendre i conèixer l’origen de la Terra, com aquesta es troba viva i en continu canvi sota els nostres peus, amb un recorregut des del Paleolític fins a l’Edat dels Metalls, passant pel Neolític.  Han après com vivien, quines activitats desenvolupaven i com va evolucionar l’espècie humana fins arribar a l’Homo sapiens. També han descobert la importància dels minerals i les roques durant la prehistòria identificant i classificant diferents tipus de minerals.

I des del segon projecte “Les primeres civilitzacions”  a les ribes dels rius Tigris i Èufrates, Mesopotàmia i a la riba del riu Nil, Egipte.

En el transcurs del projecte els alumnes han comprès la importància cabdal del descobriment de l’agricultura i la ramaderia, que va suposar que l’humà passés de ser nòmada a ser sedentari, descobrint la importància que té l’aigua en aquest fet. Han estudiat la hidrosfera i la importància de fer un bon estalvi d’aigua i han simulat el procés de depuració al laboratori.

Arrel del descobriment de l’agricultura i la ramaderia, la societat s’estructura per primera vegada a nivell social, econòmic i polític.

En aquestes primeres  civilitzacions es van desenvolupar edificis de gran importància arquitectònica, com son les piràmides o els ziggurats. Aprofitant aquest fet, els alumnes han treballat el desenvolupament de la tecnologia a Mesopotàmia, fent un treball d’indagació sobre les tècniques de construcció que utilitzaven i dissenyant i construint una maqueta a escala d’un Ziggurat, els temples que hi havien a les antigues ciutats estat de Mesopotàmia.

També han estudiat l’origen i la confecció del papir, material de crucial importància per l’avenç de l’escriptura, fent un treball des de la matèria de Visual i Plàstica on han creat els seus propis jeroglífics.

Finalment i per acabar aquest projecte, han  estudiar el procés de la momificació, fent una  maqueta de diferent sarcòfags egipcis amb el seus uixebtis, vasos canopis i aixovars corresponents.

Us deixem un vídeo d’imatges perquè veieu el resultat de les tasques que ha fet l’alumnat dintre d’aquests dos projectes.