Projecte Les Primeres Civilitzacions – 1r ESO

Els alumnes de 1r d’ESO han finalitzat el tercer projecte sobre l’origen de Les Primeres Civilitzacions, a les ribes  dels rius Tigris i Eufràtes, Mesopotàmia i a la riba del riu Nil, Egipte.

En el transcurs del projecte els alumnes han comprès la importància cabdal del descobriment de l’agricultura i la ramaderia, que va suposar que l’humà passés de ser nòmada a ser sedentari, descobrint els diferents tipus de nutrició que hi presenten els éssers vius i realitzant experiments que els han permès treballar la importància dels fongs en l’elaboració del pa i, també, la necessitat de conservació dels aliments per tal d’evitar la contaminació d’aquestos per microorganismes.

Arrel del descobriment de l’agricultura i la ramaderia, la societat s’estructura per primera vegada a nivell social, econòmic i polític.  Així, amb el creixement de la població i l’increment del comerç van donar lloc a l’aparició de malalties, per aquest motiu els alumnes han realitzat una recerca de com podrien haver intervingut amb el tractament d’aquestes amb els recursos que tenim actualment al nostre abast, com és el cas de la penicil·lina i els estudis d’Alexander Fleming. A més a més, han interpretat la importància dels aparells i òrgans més importants del cos humà simulant l’estudi que hi van fer els egipcis quan realtizaven el procés de momificació.

En aquestes primeres  civilitzacions es van desenvolupar edificis de gran importància arquitectònica, com son les piràmides o els ziggurats. Aprofitant aquest fet, els alumnes han treballat el desenvolupament de la tecnologia a l’antic egipte, fent un treball d’indagació sobre les tècniques de construcció que utilitzaven i disenyant i construint una maqueta a escala d’una de les principals piràmides d’Egipte: La piràmide de Keops. També han estudiat l’origen i la confecció del papir, material de crucial importància per l’avenç de l’escriptura.

Us deixem unes fotos de la realització del projecte!