Projecte “Els Orígens” – 1r ESO

Fa uns dies, els alumnes de 1r d’Eso van acabar el 2n projecte globalitzat i interdisciplinar anomenat “Els Orígens”.

En aquest cas, els alumnes s’han convertit geòlegs i arqueòlegs per aprendre i conèixer l’origen de la Terra, com aquesta es troba viva i en continu canvi sota els nostres peus, amb un recorregut des del Paleolític fins a l’Edat dels Metalls, passant pel Neolític.

Han explicat i aplicat la tectònica de plaques, han construït i simulat l’erupció d’un volcà i estudiat els minerals i les roques que trobem a la geosfera. Així com la realització de pintures rupestres (representat animals, dones, homes caçant, etc.) i la construcció de maquetes representatives de les cabanes dels primers humans sedentaris.

Per donar punt i final, han visitat el Museu Arqueològic de les Mines de Gavà,  jaciment arqueològic neolític. Conjunt de mines en galeria més extens i antic d’Europa i l’únic neolític dedicat a l’extracció de variscita, mineral de color verd utilitzat per elaborar ornaments corporals.

Us deixem unes fotos per tal que veieu com han anat treballant durant el projecte

I aquí unes fotos de la visita al Museu Arqueològic de les Mines de Gavà.