Projecte CRASH – 2n ESO

Els alumnes de 2n d’ESO han finalitzat fa uns dies els segon projecte interdisciplinar d’aquest curs. En el projecte participaven alhora tres matèries: Física i Química, Matemàtiques i Tecnologia. La temàtica del projecte han estat els accidents de trànsit. Els alumnes durant tres setmanes han estat treballant de manera pràctica els continguts del curs que marca el currículum.

L’objectiu del projecte era que els alumnes es traguessin el carnet de pèrit d’accidents, per això a l’inici del projecte vam tenir la col·laboració de la Policia Local per fer-nos una xerrada sobre el peritatge d’accidents en el municipi, on els alumnes van comprovar la complexitat d’anàlisis que comporta l’avaluació d’un accident, els factors i causes que intervenen i totes les pautes que cal seguir per fer un informe d’accident correctament. Després, els nostres alumnes van realitzar una sèrie d’activitats pràctiques i teòriques sobre cinemàtica i dinàmica. Una vegada finalitzada la formació de pèrit, els alumnes havien de preparar la defensa d’un cas d’accident concret, amb la simulació per ordinador de l’accident, l’anàlisi de l’informe policial de l’accident i resoldre quin dels conductors tenia la culpa de l’accident.

Els nostres alumnes han treballat força bé, han après d’una manera molt pràctica conceptes de cinemàtica i dinàmica, han treballat en grup i el que és més important, han pogut comprovar per ells mateixos, conceptes i continguts que s’expliquen a l’aula d’una forma més experimental.

Us deixem alguna foto de la realització del projecte.