Projecte 3: PRIMERES CIVILITZACIONS – 1r ESO –

Els nostres alumnes ja han acabat el tercer projecte globalitzat i interdisciplinar anomenat  “Les primeres civilitzacions”.

En aquest projecte els alumnes han esdevingut antropòlegs i han volgut saber què se’n va fer dels homes prehistòrics, com va continuar la història.

Han après que després de la Prehistòria sorgeixen les primeres civilitzacions a les ribes dels rius Tigris i Èufrates, Mesopotàmia i a la riba del riu Nil, Egipte.

S’han adonat de la importància d’establir-se al costat d’un riu i de com gràcies a aquest fet i al descobriment de l’agricultura i de la ramaderia (a la prehistòria), els homes van passar de ser nòmades a sedentaris. Han estudiat el fet determinat del sorgiment de l’escriptura en les dues civilitzacions (cuneïforme i jeroglífic), fins i tot han escrit els seus noms en jeroglífic.

Tot seguit han estudiat  com es van organitzar les dues societats a nivell social, econòmic i polític.

Fins i tot vam fer un debat sobre el primer codi de lleis de la història, el Codi d’Hammurabi, la meitat de la classe a favor, l’altre meitat en contra.

A més a més, ara ja saben quina és la diferència entre una religió politeista i una monoteista, han entès la importància de la religió, dels Déus, dels temples dedicats als Déus…

En definitiva, aquests “petits antropòlegs” han entès i aprés moltíssimes coses sobre les primeres civilitzacions.

Us deixem un fotografies per tal que veieu com han treballat, podreu veure tota “l’obra” que han produït, ja que aquest ha estat un projecte molt visual.