Projecte 2: ELS ORÍGENS – 1r ESO –

Fa uns dies, els nostres alumnes van acabar de realitzar el 2n projecte globalitzat i interdisciplinar anomenat Els Orígens.

En aquest cas, els alumnes s’han convertit en arqueòlegs per aprendre i conèixer millor una de les etapes importants de la Història, la Prehistòria. Han fet un recorregut des del Paleolític fins a l’Edat dels Metalls, passant pel Neolític. Cada grup estava destinat a un jaciment arqueològic (Atapuerca, Los Millares, etc.) i una vegada vista la ubicació i com arribar-hi, s’han hagut d’instal·lar i intentar viure com ho feien en cada època seguint l’evolució de la història; en coves, cabanes, en cases… Cultivant, tenint ramat, etc. A més, han hagut d’excavar al jaciment trobant restes arqueològiques. Aquest fet el vam aprofitar perquè Jaume Buxeda, arqueòleg i professor de la UB, ens fes una xerrada per tal de saber més sobre arqueologia.

Des de l’inici del projecte tot aquest procés l’han anat explicant en una història inventada per ells, on havien de descriure les activitats que anaven realitzant a mesura que avançava el projecte.

Per finalitzar, els alumnes han pintat unes pintures rupestres, representant animals, dones, homes caçant, etc. i han visitat les Mines de Gavà, que són un jaciment arqueològic de l’època del Neolític. Es tracta d’un conjunt de mines en galeria més extens i antic d’Europa i l’únic neolític dedicat a l’extracció de variscita, mineral de color verd utilitzat per elaborar ornaments corporals.

A continuació us deixem una sèrie de carrusels de fotografies per tal que veieu com han treballat, quines pintures rupestres han creat i com s’ho han passat a les Mines de Gavà. Ahhhh, i com no algunes de les històries que s’han inventat ells per tal que comproveu la feinada que han fet en aquest fantàstic projecte.

Històries realitzades per diversos grups durant el projecte.

Història 1

Història 2

Història 3

Carrusel de fotos durant l’elaboració del projecte.

Carrusel de fotos pintures rupestres.

Carrusel de fotos visita a les Mines de Gavà.