Primer Projecte 2n ESO – EDAT MITJANA

Els alumnes de 2n d’ESO han finalitzat el seu primer projecte. Projecte en el que es treballen tres matèries alhora: Ciències Socials, Castellà i  Català.  La temàtica d’aquest projecte ha estat l’Edat Medieval.  Els alumnes durant tres  setmanes han après de manera pràctica els continguts que demana el currículum.

L’objectiu del projecte ha estat elaborar un curtmetratge de temàtica medieval. Per grups han escrit un guió, han fet la caracterització de personatges, espais… i, finalment, han fet la gravació. Tot això mentre s’endinsaven al món medieval: a la societat,  a la cultura, a la religió i a la literatura.  Han vist el món de la pagesia i el creixement de les ciutats; s’han apropat als joglars i trobadors i a l’obra de Tirant lo Blanc; han observat la vida als monestirs, les tasques dels monjos i, sobretot,  les que feien els copistes (hem anat al Museu de Història de Sabadell a fer un taller de Manuscrits, tinters i pergamins que ha estat molt interessant) i han conegut la lírica tradicional castellana i l’obra del Cantar de Mío Cid.

Us deixem una recopilació d’imatges on els nostres alumnes estan treballant en el projecte.