L’ALUMNAT DE MÚSICA DE 4t D’ESO DE L’INSTITUT PIC DEL VENT PARTICIPA AL PROJECTE COM SONA L’ESO 2021

La pandèmia ens ha marcat a totes les persones i ens ha fet canviar la nostra vida. El projecte Com Sona l’ESO, el qual finalitzava tots els anys al maig amb una trobada de tot l’alumnat participant, també s’ha vist obligat a modificar la seva organització. És per això que durant el projecte d’aquest any podrem treballar música des de la distància.

El projecte Com Sona l’ESO 2021 proposa als centres participants de Catalunya, País Valencià i les Illes Balears, la gravació d’un disc conjunt, on participarà tot l’alumnat en tots els processos: des de la creació de les cançons fins la seva interpretació i enregistrament.

La línia invisible és el nom que rep el projecte d’enguany. Ens parlarà d’una línia que uneix tots els personatges que apareixen a les cançons del disc per damunt d’espais i temps. Una línia que els manté units malgrat les distàncies emocionals o físiques que, aparentment els separen. i És aquesta línia la que els fa optimistes, esforçats, humans, perquè la comunicació sempre ens transcendeix. Perquè adreçar el nostre pensament a una tercera persona és, probablement, el que ens fa realment humans.

L’alumnat de l’optativa de música de 4t d’ESO ha participat en el procés de creació de les lletres d’aquestes 9 cançons, i ara ens trobem en el moment d’assajar-les vocalment i instrumentalment a l’aula.

El projecte es veurà finalitzat amb l’enregistrament del disc, amb col·laboracions d’artistes famosos dels territoris de parla catalana. Aquest disc el tindrem disponible al maig en totes les plataformes digitals i en físic.