Els alumnes de 1r d’ESO creen una cançó sobre l’assetjament escolar i l’amor lliure

El projecte iniciat pel Departament de Música, ha apropat l’alumnat a l’estudi de gravació La Bucbonera.

El passat divendres 11 de maig, l’alumnat de 1r d’ESO va tenir l’experiència de visitar l’estudi de gravació de la Bucbonera i poder enregistrar dues cançons que han composat. Es tracta d’un projecte iniciat pel Departament de Música a principis del tercer trimestre on l’alumnat de 1r s’han convertit en compositors i compositores. Seguint la línia pedagògica que marca l’Institut Pic del Vent, el treball per projectes és l’eina més potent per l’aprenentatge, on l’alumnat experimenta i treballa sobre un mateix tema, en aquesta ocasió; la creació d’una cançó. L’amor lliure ha estat el tema escollit per l’alumnat de 1r ESO A, mentre que la cançó de la classe de 1r ESO C parla sobre l’assetjament escolar. Dos temes que sens dubte són d’actualitat i que envolta a la societat, més concretament en nois i noies d’aquesta edat. Es tracta doncs, de dotar de coneixements musicals a l’alumnat mentre aprenen una sèrie de valors de molt de pes en la societat actual. “Trenca el silenci” i “Quan no hi hagi ningú” són els títols que dónen nom a les dues cançons de 1r ESO C i 1r ESOA, respectivament. Està previst en els propers dies estrenar les dues cançons en la ràdio. Per finalitzar aquest projecte, es gravarà un videoclip que formarà l’última part d’aquest projecte i veurà la llum cap a la meitat de juny.

Iñaki Talens

Departament de Música