Dia de la Ciència a l’Institut!!!!

El dia 10 de novembre  vam celebrar al nostre institut el dia de la Ciència. Alumnes i professors  de 1r, 2n i 3r d’ESO vam gaudir d’un dia ple d’experiències científiques i tecnològiques posant en comú coneixements i reflexions.

Al llarg de la jornada, els alumnes  van realitzar les següents activitats:

• A 1r dESO van fer experiments, construcció i llançament de coets d’aigua. Vam dissenyar murals creatius  fent recerca de científics, on ens explicaven la seva vida, curiositats i les seves aportacions a la societat .
  • A 2n d’ESO  elaboració d’un holograma, fabricació de diferents materials plàstics i  creació de dibuixos amb diferents líquids i colorants que ens proporciona la química.
  • A 3r d’ESO  vam treballar dos biotallers: extracció de l’ADN de les maduixes i observació al microscopi de les cèl.lules de la mucosa. Vam acabar amb un escape room i amb la construcció d’un pèndol dibuixant.

Vam gaudir d’una xerrada de bioquímica a càrrec de  l’Albert Chavero un investigador de l’hospital Clínic especialitzat en l’àmbit de l’oncologia i d’una xerrada sobre el tema de la Marató que tindrà lloc enguany, malalties infeccioses a càrrec de la metgesa  Marga Nieto . I finalment, després d’un dia tant especial vam veure unes pel.lícules amb caire científic: “Wall-e” i “El dia de mañana”, on vam poder dir la nostra i reflexionar sobre la temàtica.

A Pic del Vent, el dia de la Ciència és una iniciativa coordinada pel Departament de Ciències amb la col.laboració de tot el professorat. Aquest esdeveniment arriba enguany a la 3a edició.

Us deixem un recull d’imatges del Dia de la Ciència a l’Institut Pic del Vent!!!!