Dia de la Ciència 2018

Aquest curs el dia de la Ciència s’ha celebrat el 9 de novembre a l’institut Pic del Vent. Encara que uns dies abans, el dimarts 7,  els alumnes de 4t d’ESO van assistir a una conferència a la Casa dels mestres Les nostres (ir)responsabilitats amb el Planeta Aigua, a càrrec de Carles Pelejero, professor investigador d’ICREA.

Els alumnes del centre han fet al llarg del matí diferents tallers i activitats.A més a més, a la franja de lectura s’ha llegit un text de caire científic que ha donat pas a un debat i, al finalitzar la jornada, han vist una pel·lícula científica.

Els nois i noies de 1r d’ESO s’han dividit en dos grups: un grup ha fabricats coets amb ampolles de plàstic i els han decorat i, després, els han fet enlairar al pati;  i l’altre, han fet bombolles gegants de sabó.

Els de 2n han fet diverses activitats relacionades amb  Química-Art i un holograma. En Química-Art han creat neu falsa aprofitant les boletes dels bolquers i també han fet una activitat sobre les densitats ( En quatre recipients, han posat quantitats de sucre diferents i cadascun amb un colorant i, després, han posat els quatre líquids en un tub d’assaig, de més a menys sucre i, al cap d’un temps, han vist el resultat).

Els de 3r han participat en un Escape Room. Consisteix en aconseguir obrir el candau que tanca l’aula abans que s’acabi el temps cronometrat seguint  unes pistes per poder endevinar la clau.

Els de 4t han realitzat tallers dins la matèria optativa que fan. Els de Biologia han dissenyat la maqueta d’ADN, els de Física i Química han elaborat una taula periòdica amb goma EVA i els de Tecnologia han estat al taller construint un gronxador tèrmic. Els altres alumnes de 4t d’Economia i Emprenedoria han redactat el suplement de la revista dedicat al dia de la Ciència, fent així de reporters gràfic d’aquesta jornada tan especial.

Volem agrair la participació i la col.laboració de tothom en aquest nou dia de la Ciència!!

Us deixem unes imatges del dia de la Ciència!!