Copa Cangur

Aquest any, per segon any consecutiu, l’Institut Pic del Vent ha participat a la Copa Cangur. La Copa Cangur és un concurs de resolució de problemes de matemàtiques organitzat per la Societat Catalana de Matemàtiques, on participen equips formats per 7 alumnes de 2n i 3r d’ESO dels diferents centres d’educació secundària de tot Catalunya. L’any passat l’Institut Pic del Vent va participar amb un equip format per un total de 7 alumnes, aquest any hem ampliat i han participat dos equips, amb un total de 14 alumnes de 2n i 3r ESO.

Així, el 30 de gener ens hem desplaçat a Barcelona, a la seu de l’escola Pia de Sarrià per participar en la primera fase d’aquest curs. Ha sigut una experiència molt emocionant. El trajecte fins a la seu de l’escola Pia de Sarrià, amb l’emoció de com anirà el concurs, si ho sabrem fer bé…., el fet de poder conèixer la seu d’aquest centre, veure’s amb altres estudiants d’altres centres de Catalunya que comparteixen aquesta experiència, així com la participació en concret en el concurs… ha carregat d’emoció la jornada.

Els problemes matemàtics que s’han de resoldre en aquest concurs tenen un gran component de lògica matemàtica i deducció, de manera que l’aspecte més important que es treballa es la capacitat de mantenir una actitud de recerca davant d’un problema assajant estratègies diverses. Així mateix, és molt important l’estratègia que es prengui com a equip per resoldre els 15 problemes en un hora. Es tracta de, amb un treball en equip i amb la col·laboració entre diferents components de l’equip (que resolguin els problemes per separat i debatin els mètodes emprats), arribar a resoldre el major nombre de problemes possible. Fet que ha fomentat gran complicitat entre els membres de cada equip del Pic del Vent.

Per tot plegat, la participació en el concurs ha sigut molt engrescadora per als alumnes, que han tornat amb ganes de seguir practicant aquest estil de problemes i de tornar a participar en el concurs el pròxim any. A més a més, aquest any, un dels equips ha quedat 4rt en el ranking, amb el orgull i satisfacció que això ha ocasionat en cada un dels membres de l’equip per la seva contribució en la resolució de cada un dels problemes per aconseguir aquest resultat.