Projecte 1r ESO: On som i a on anem?

Els alumnes de 1r d’ESO han començat fa uns dies un projecte on treballen al mateix temps les matèries de Ciències Socials, Tecnologia i Biologia i Geologia. El primer projecte es titula On som i a on anem?, on els alumnes durant unes cinc setmanes aprendran d’una manera més pràctica i innovadora els continguts que demana el currículum.

Els professors encarregats amb el suport de la Direcció del centre han dissenyat aquest primer projecte a partir d’un fil conductor i que serveix de guia per a treballar els diferents continguts de les tres matèries d’una forma més oberta per als alumnes. Han començat investigant, comprovant de manera pràctica i aprenent sobre el Big Bang, les galàxies, la Lluna, la Terra, l’Univers, etc. per després apropar-se més a la Terra on estudiaran els paisatges, climes, tipus de fusta, etc., sempre amb el suport a l’aula dels professors, de portàtils per a cada grup i una feina realitzada en petits grups per tal d’ajudar-se i treballar de forma cooperativa entre ells.

El saber és de tots i entre tots ho hem d’aprendre. Partint d’aquesta base i amb il·lusió estem engegant en l’Institut Pic del Vent una manera diferent de treballar, sempre pensant amb el que és millor per als nostres alumnes.

Des d’aquí donar molts ànims als alumnes per tal que continuïn treballant com fins ara. Segur que aquest primer projecte serà un èxit i això comportarà noves idees de treball i possibles projectes durant el curs.

Us deixem una recopilació d’imatges on els nostres alumnes estan treballant en el projecte.