4t projecte 1r ESO

En aquest projecte, l’ultim d’aquest curs, els alumnes han treballat de forma diferent als anteriors projectes, és a dir, no han treballat totes les matèries alhora, sinó que han treballat durant vuit setmanes tres petits projectes de Ciències Socials, Biologia i Geologia i, per acabar, Tecnologia. A continuació us mostrem una breu descripció del que s’ha fet dintre de cada matèria i unes fotos per tal que veieu com han treballat els alumnes.

La matèria de Ciències Socials és la que ha donat nom al projecte, l’hem anomenat Expansió i els alumnes han treballat els temes de Grècia i Roma

L’hem anomenat l’Expansió per què és el moment en que, primer els grecs i després els romans,  es van expandir arreu del món conegut fins al moment.

Centrats en la Grècia clàssica vam tractar temes com els diferents tipus de govern, el sorgiment de la democràcia, les tiranies, oligarquies…  Tot seguit vam veure aprendre què és una colònia i com es fundaven. I aprofitant l’ocasió i la proximitat vam anar a passar el dia a Emporium !!!  Vam conèixer la figura d’Alexandre el Gran, el seu Imperi i la fi del mateix.

De Roma hem après les diferents maneres de governar que van tenir al llarg dels segles i què significa cadascuna, la Monarquia, la República i l’Imperi. Hem treballat la figura de Juli Cèsar, hem conegut el territori conquerit pels romans i  la importància d’aquest fet, com nosaltres en som hereus. Hem estudiat la societat, els patricis, els plebeus, els esclaus, els lliberts… El sorgiment d’una nova religió, el cristianisme i hem finalitzat el projecte explicant la divisió de l’Imperi Romà en l’Imperi Romà d’Occident i l’Imperi Romà d’Orient.

En quant a la matèria de Biologia i Geologia, els alumnes han treballat en la una investigació policial per descobrir els culpables d’un gran incendi en u. prestigiós laboratori forense. Els alumnes, treballant com biòlegs moleculars, criminòlegs i tècnics de laboratori, han conegut la importància de l’estudi de cèl·lules i el seu material genètic per a la caracterització de les persones. Per aquest motiu, els alumnes han realitzat una recerca d’informació sobre les cèl·lules i l’ADN, tot seguit, de l’estudi de mostres al laboratori i creació de prototips cel·lulars que els han permès entendre i donar resposta a les preguntes de la seva investigació i trobar els culpables de l’incident.

Tot seguit us deixem fotografies de la sortida a Empúries i del treball a l’aula.

A la matèria de Tecnologia els alumnes han après a treballar al taller, concretament a través de la manipulació i el tractament de la fusta, tot familiaritzant-se amb les eines més comuns com els serjants, les llimes, les serres de marqueteria o el trepant de sobretaula. En el transcurs del projecte, els alumnes han construït un caixó laberint -una estructura rectangular formada amb xapes de fusta- de forma individual. Cada dia, els alumnes han anotat minuciosament, en un diari, els passos que han seguit per construir el seu caixó, tenint en compte tant els encerts com els errors que han comès i quines decisions han pres per revertir-los. En l’etapa final del projecte, l’alumnat ha realitzat un test del seu caixó fent correr una canica pel mateix i valorant la dificultat del seu disseny. Alguns alumnes que acabaren abans d’hora van pintar el seu caixó laberint. A continuació podem veure una fotografia i un vídeo d’un exemple finalitzat:

Exemple de vídeo jugant

A continuació, podeu veure unes fotos que recopilen la feina feta en tot aquest 4t projecte: