Tot el que hem fet a la Setmana de la Ciència ’21

Un altre curs al Narcisa i unes altres jornades científiques viscudes. Per sort, aquest cop les hem gaudit amb una mica més de llibertat: hem sortit i gaudit de la cultura i de la ciència. Us deixem un petit relat de com ha anat la Setmana de la Ciència ’21 al nostre institut:

Iniciem la setmana amb els preparatius finals dels projectes científics i tecnològics de cada nivell: l’exposició de fotos per explicar els fenòmens dels dia i la nit, les estacions, les fases lunars i els eclipsis a 1r d’ESO; el cotxe elèctric a 2n d’ESO; el disseny d’una etiqueta alimentària a 3r d’ESO.

Les visites a museus són un “must” durant les jornades científiques i enguany ja en teníem ganes. L’alumnat de 3r ha visitat l’exposició Human Bodies al CC Arenas. El MNACTEC i l’exposició Energia ha estat el destí de 2n d’ESO. Els de 1r ja havien estat al Cosmocaixa i al Planetari unes setmanes abans.

I la setmana culmina amb la xerrada telemàtica de Mercedes Barzi, doctora en Biologia i instructora en el Departament de Pediatria de la Universitat de Duke (Carolina del Nord, EUA). Ens va parlar de la seva feina amb les cèl·lules mare i les seves investigacions sobre malalties metabòliques del fetge. Des d’aquí volem agrair de nou la seva participació, felicitar-la per haver atès totes les preguntes de l’alumnat d’una manera tan amena i propera i per ajudar a visibilitzar el treball de les dones que es dediquen a les àrees STEM.

Ah! I no ens podem oblidar del guanyador del 1r Concurs de Vídeos de Ciències “E(X)PERIMENTA AL NARCISA”, l’Adam Benahsaine de 1rC, que ens va explicar amb molta professionalitat la reacció que té lloc quan es barreja llevat i aigua oxigenada. Enhorabona, Adam!